נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל הלילה (שלישי) את הביקור המתוכנן של אלופת הסופרבול "פילדלפיה איגלס" בבית הלבן, לאחר שקבוצת הפוטבול סירבה לקריאתו כי השחקנים יעמדו עבור ההמנון האמריקאי. הנשיא מסר בהצהרה כי "האיגלס", שהביסו את "הניו אינגלנד פטריוטס" בגמר ליגת הפוטבול בפברואר, רצתה לשלוח משלחת קטנה יותר אך כי הוא סירב. "הם לא מסכימים עם הנשיא שלהם מפני שהוא מתעקש כי הם יעמדו בגאווה, עם יד על הלב, ויכבדו את הגברים והנשים שמשרתים בצבא שלנו ואת העם שלנו", אמר טראמפ.
"קבוצת הפוטבול פילדלפיה איגלס הוזמנה לבית הלבן. למרבה הצער, רק מספר קטן של שחקנים החליט לבוא, וביטלנו את האירוע. להישאר בחדר ההלבשה בזמן השמעת ההמנון זה לא מכבד בדיוק כמו לכרוע ברך. מצטער!", צייץ טראמפ. "ל-1,000 האוהדים שתיכננו לנכוח באירוע מגיע יותר". ה"איגלס" לא הגיבו לבקשות להגיב. 
כזכור, במהלך העונה שעברה, מספר שחקנים בליגת ה-NFL כרעו ברך במהלך השמעת ההמנון הלאומי, במחאה על ירי משטרתי בגברים שחורים לא חמושים, ועוררו סערה בארצות הברית. ההפגנות החלו ב-2016, תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, על ידי השחקן קולין קאפרניק. תחת מדיניות חדשה בליגה, קבוצות ייקנסו אם שחקנים לא יעמדו עבור ההמנון, השיר "הדגל זרוע הכוכבים". לשחקנים שיבחרו לא לעמוד הותר להישאר בחדר ההלבשה עד סיום השמעת ההמנון.


דונלד ומלניה טראמפ עומדים בהמנון בטקס לזכר הרוגי 9/11. צילום: רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ עומדים בהמנון בטקס לזכר הרוגי 9/11. צילום: רויטרס

 
שחקן בקבוצה כרע ברך ושחקן אחר הרים את אגרופו במזן השמעת ההמנון לפני משחק באוגוסט, התקשורת המקומית דיווחה. 73 מחאות אחרות בקרב שחקני ה"פילדלפיה איגלס" בזמן השמעת ההמנון אירעו במהלך עונת 2017.