לשכת נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיעה הערב (שלישי) כי ממשלתו של שריף איסמעיל הגישה את התפטרותה בארמון הנשיאות לנשיא. ההתפטרות באה שלושה ימים בלבד לאחר שהנשיא א-סיסי נשבע אמונים לקדנציה שנייה בפני חברי הפרלמנט, בשבת האחרונה, לאחר בחירות שהוחרמו על ידי מפלגות רבות במדינה, שבמהלכן נמנעה ההתמודדות של בכירים מול הנשיא המכהן, ולבסוף נמצא מועמד אלמוני להתמודדות מולו.



עד כה לא נמסרה הסיבה להתפטרות, אך הנוהל הוא שהממשלה מתפטרת לאחר השבעתו של הנשיא. איסמעיל מכהן בתפקיד ראש הממשלה בשלוש השנים האחרונות. מקורות מצריים מסרו, כי איסמעיל הגיש את התפטרותו מספר פעמים בעבר, בשל מצבו הרפואי, אולם הנשיא סירב לקבל אותה, ועמד על כך שהוא ימשיך לעמוד בראש הממשלה. בבורסת השמות עולה כעת פארוק אל-עוקדה בשל המומחיות הרבה שלו, בנוסף לשר השיכון ד"ר מוסטפא מדבולי והשרה לשיתוף פעולה בינלאומי סחאר נאסר שמכונה במצרים "אשת הברזל".



יש לציין, כי א-סיסי הטיל ב-12 בספטמבר על שר הנפט בממשלה הקודמת שריף איסמעיל להרכיב את הממשלה, וזאת שעה אחת בלבד לאחר שקיבל את התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר איברהים מחלב. איסמעיל מונה לשר הנפט בממשלתו של חאזם אל-בבלאווי ב-16 ביולי 2013 במקומו של שריף הדארה. הוא המשיך בתפקידו גם בממשלתו של מחלב, עד שמונה לראש הממשלה השלישי לאחר ההפיכה.