גולגולת בת יותר מ־150 מיליון שנה של דינוזאור נדיר, שלפי ההערכות היה שייך לזן בלתי מוכר, נמכרה תמורת יותר מ־2 מיליון דולר לאספן פרטי, שמתכוון להציג את הממצא הארכיאולוגי במוזיאון בצרפת. קלוד אגוטס, שניהל את המכירה הפומבית שהתקיימה בקומה הראשון של מגדל אייפל בפריז, סיפר כי אספן מאובנים צרפתי, שזהותו לא פורסמה, ניצח במכירה אחרי קרב עיקש מול הצעות מיפן ומשוודיה ושילם 2.3 מיליון דולר תמורת הגולגולת.



הגולגולת, ש־70% מהחלקים שלה שלמים, התגלתה בוויומינג שבארה"ב בשנת 2013, ומדענים הגיעו למסקנה כי ככל הנראה היא הייתה שייכת לדינוזאור שהגיע לגובה של 2.6 מטרים ולאורך של יותר מתשעה מטרים וחי בסוף תקופת היורה.



עם זאת, המאפיינים שלו היו שונים מהאנטומיה של האלזואורוס, זן של דינוזאור טורף שחי באותה תקופה, ולכן ההערכה היא כי הוא השתייך לזן שעדיין אינו מוכר.



המכירה התקיימה למורת רוחה של אגודה אמריקאית של חוקרי מאובנים, שחבריה הביעו חשש כי הגעת הגולגולת לידיים פרטיות תפגע במחקר. "מידע שנמצא בגופים פרטיים לא יכול להיכלל בספרות מדעית, כי לא ניתן להבטיח את הזמינות של חומרי מאובנים למדענים אחרים, ולכן לא ניתן לבצע את האישור של טענות מדעיות", הזהירו.