ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא לקראת סופו של ביקור מדיני באירופה, התייחס לביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה: "אני לא יודע מה היו הלחצים עליהם. מה שביקשה השרה רגב זה להעביר את המשחק לירושלים, אני לא הבנתי שהמשחק לא יתקיים אם זה לא יהיה בירושלים, אני לא מכיר כזאת אפשרות. שוחחתי איתה (מירי רגב-י"ק) קצרות ולמיטב הבנתי זו בקשה טבעית להעביר את המשחק לירושלים. לצערי הם נסוגו מזה וכעת יש דיווחים שהיה עליהם לחץ".



דבריו של נתניהו באים, כאמור בעקבות הודעת ההתאחדות הארגנטינאית שהנבחרת לא תגיע לישראל בעקבות האיומים על השחקנים. "הכדורגל הוא לא יותר מאשר משחק, והוא לא קשור לאלימות. אלה שחושבים שאנחנו בורים מאמינים שהם יכולים לזלזל בנו. אנחנו מתמודדים עם מציאות כזו כבר במשך 70 שנים, משום שהסיטואציות הללו מתרחשות כבר 70 שנים".



הוא ציין כי "נחשפתי ב-72 השעות האחרונות לאיומים ומעשים שהובילו אותנו להחלטה שלא לנסוע. האחריות שלי היא להילחם על בריאותה ושלמותה הגופנית של המשלחת כולה, ובתפקידי הגעתי להחלטה הזו". בסיום דבריו הדגיש כי "אין לנו שום דבר נגד הקהילה הישראלית והיהודית, להפך".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה היום לביטול הארגנטינאי ולביקורת נגדה. הארגנטינאים מבקשים סליחה מהציבור בישראל כי הם מבינים שההחלטה היא מרחיקת לכת, החלטה שנובעת מאיומים על חייו של כוכב הנבחרת מסי". לדבריה, "איומי הטרור על חייו וחיי משפחתו הכניעו את הכוכב של הכדורגל העולמי. ב-24 השעות האחרונות התנהלו עיני מול פיפ"א, היזם דני בנעים, ראש הממשלה ששוחח עם הנשיא מאקרי, גם גורמים בעלי ההשפעה בארגנטינה פעלו כדי למנוע זאת. החלטה של ביטול המשחק נובעת מאיומים שנשלחו למשפחתו ולשחקנים אחרים בנבחרת. רואים את התמונות המגואלות בדם, תראו את התמונות".



רגב התייחסה גם לביקורת עליה משמאל: "לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת הצטרפו גם השמאל, שמולי, גבאי, יחימוביץ'. מילא טיבי וזחאלקה ששמחים בהחלטה. אבל אתם, על מה הצהלה שלכם? במקום לגבות את ישראל, אתם נותנים גב לטרור. אם היתה אליפות עולם לשמחה לאיד, כנראה שהייתם זוכים בה".



לגבי הביקורת האישית עליה בעקבות העברת המשחק לירושלים, אמרה רגב: "הטענה שהדרישה שלי לקיים את המשחק בירושלים, היא שגרמה לביטול היא שקר שאין גדול ממנו. המשחק הזה נולד בגלל הרצון של מסי להגיע לירושלים להגיע לכנסיית הקבר ולכותל. כמה אפשר לקשקש את עצמנו לדעת. לאנשים אין כבוד לאומי פה. מה קורה פה?".