מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר הלילה (חמישי) כי "ארצות הברית מודעת לדיווחים שאיראן מתכוונת להגדיל את יכולת העשרת האורניום שלה. ושינגטון לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני". עוד הוסיף כי "איראן מודעת לנחישות שלנו". 



שלשום הודיעה איראן כי החלה לבנות צנטריפוגות מתקדמות בכור בנתאנז, ואמש אמר כבר עלי אכבר סאלחי, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, כי הבנייה תסתיים כבר בעוד כחודש. לדבריו, "בעקבות הוראת המנהיג העליון, הכנו את המתקן הזה תוך 48 שעות. אנחנו מקווים שהוא יושלם בעוד חודש". 



דבריו של סאלחי באים בעקבות הצהרתו של האייתוללה עלי חמינאי, לפיהן הורה להיערך להעשרת אורניום. "למערך הטילים הבליסטיים שלנו יש מטרה אחת והיא שמירת הביטחון הלאומי של המדינה, הטלת מגבלות על התכנית היא חלום שלא יתממש", אמר. עוד הוסיף כי "נמשיך לתמוך בציר ההתנגדות נגד האויב. אם יתקוף אותנו נשיב לו פי עשרה". 



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר כי לא הופתע מהם. "שליט איראן הצהיר שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין. אנחנו לא מופתעים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".



שלשום אמר ברהוז קאמאלוונדי, דובר הסוכנות הגרעינית האיראנית לסוכנות הידיעות ISNA, כי בכוונת הרפובליקה האסלאמית להודיע לסבא"א שהיא תגביר את קצב העשרת האורניום. "במכתב שיועבר לסבא"א איראן תודיע כי התהליך להגברת העשרת האורניום החל", אמר קאמאלוונדי. בנוסף לכך איים קאמאלוונדי כי אם מדינות נוספות יצטרפו לארצות הברית וייפרשו מהסכם הגרעין שנחתם בין איראן לשש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, גרמניה, צרפת ובריטניה, איראן תבנה עוד צנטריפוגות.