המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף היום (חמישי) את ישראל ואת בנות בריתה הערביות בנאום שנשא לרגל יום אלקודס, שמציינים מחר באיראן, ובכל שנה מאז המהפכה האסלאמית, לציון המאבק לשחרור ירושלים. "התמיכה בפלסטין ובכוחות ההתנגדות מול המשטר הציוני, והגנה על עצמאותן ושלמותן הטריטוריאליות של מדינות האזור, היא מקור גאווה לרפובליקה האסלאמית", אמר חמינאי. "אבל אויבינו מנסים לגרש אותנו ומציירים זאת כ'התערבות של איראן באזור". 



גם חמאס קורא היום באופן רשמי לציבור הפלסטיני בגדה המערבית לקיים מחר צעדה המונית למסגד אל-אקצא במקביל לאירועים הצפויים ברצועה.

חיילים איראניים, יועצים ומליציות שיעיות המזוהות עם טהרן נמצאים בסוריה ומסייעים בשימור משטר אסד, מאז החלה מלחמת האזרחים העקובה מדם במדינה. חמינאי גם איים על מדינות ערביות שלאחרונה החלו בכינון יחסים עם ישראל לנוכח איום הגרעין האיראני והטילים של טהרן. "יש ממשלות ערביות שהפכו לאויבי העמים שלהן", אמר. "במצב כזה, לצעירים הערביים הנלהבים יש אחריות להרוס את הישויות הריקות הללו". 

המנהיג העליון הדגיש את חשיבות יום אלקודס מחר, ואמר: "ההשתתפות במצעד וההגנה על ההתנגדות של העם הפלסטיני המדוכא והנאבק, הן צעד חשוב בדרך לבניית עתיד טוב יותר". 
על פי לוח הזמנים של יום אלקודס, הוא יצוין בעשר צעדות ברחובות הבירה טהרן ובאירועים נוספים. הססמאות הרשמיות של התהלוכות הן "ניצחון לחזית ההתנגדות, תבוסה לחזית האמריקאית-ציונית",  ו"העם הפלסטיני נחוש לחזור".