נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי "השימוש שאנחנו עושים בכוחות המזוינים של המדינה הוא תרגול ייחודי, שבאמצעותו ניתן לשפר אותם". לדבריו, שום תרגיל צבאי לא יכול להשתוות ללחימה אמתית בשדה הקרב". הוא הוסיף: "אנחנו מודעים לכך שהשימוש בכוחות חמושים בשדה הקרב יכול להוביל לאובדן חיים, אבל זו משימה נאצלת וחשובה, שמטרתה היא הגנה על האינטרסים של הפדרציה הרוסית ושל אזרחיה". 
"תן לי להזכיר לכם שאלפים עזבו את רוסיה את מדינות מרכז אסיה, שעימן אין לנו גבולות קשים, והגיעו לשטחי סוריה", הוסיף פוטין, "מוטב לטפל בהם בשטחי סוריה, מאשר לתת להם לחזור לרוסיה עם נשק". הנשיא הסביר כי "החיילים נמצאים בסוריה כדי להבטיח את האינטרסים שלנו באזור החשוב הזה, שנמצא קרוב אלינו, והם יישארו שם כל עוד זה ימלא את האינטרסים שלנו".
פוטין אמר כי "אנחנו עדיין לא מתכוונים להחזיר את הכוחות המוצבים בסוריה". הוא הדגיש: "הכוחות מוצבים בבסיסים ולא במבנים צבאיים ארוכי טווח, ומסיבה זו אנחנו יכולים להוציא אותם משם במהרה, מבלי לגרום להפסדים כספיים". 

הוא התייחס למשחקי המונדיאל שיחלו במדינה בשבוע הבא. "השקענו כסף רב בהכנות אליהם, והקמנו 11 אצטדיונים", סיפר, "זה הכרחי ויכול לסייע להתפתחות הספורט בקנה מידה גדול, כולל ספורט לילדים". הוא הוסיף: "מיליוני אזרחים אוהבים את הספורט הזה, למרות שהנבחרת הלאומית שלנו לא השיגה תוצאות טובות לאחרונה. אנחנו מקווים שהנבחרת שלנו תשיג נצחונות גדולים ותראה את היכולות הטובות שלה במשחקים". פוטין הוסיף: "מקווה שאוקראינה לא תנקוט בפרובוקציות במהלך המונדיאל. במידה וזה יקרה - אני מעריך שלדבר יהיו השלכות רבות על אוקראינה"

"אם סקריפל אכן נפגע מגז עצבים צבאי - הוא היה מת במקום"

נשיא רוסיה התייחס לסנקציות שהוטלו על גורמים במדינה, ואמר: "הסנקציות הידועות לשמצה הם שיטה לריסון רוסיה, ההאשמות האינסופיות שהוטלו עלינו, היוו גורם להחלטה להטילם". הוא טען כי "הסיבה היא שרוסיה נתפסת כאיום וכמתחרה במדינות אחרות. אני חושב שמדובר בגישה שגויה, שמרסנת במקום ליצור שיתופי פעולה עתידיים, שישפרו את הכלכלה העולמית". 
 
פוטין אמר כי "ההבנה שמלחמת עולם שלישית יכולה להוות סופה של הציוויליזציה צריכה לרסן אותנו מלנקוט בצעדים קיצוניים בזירה הבינלאומית, שהם מסוכנים מאוד לציוויליזציה המודרנית". הוא הוסיף: "אנחנו מאמינים כי הטלת סנקציות יוצרת בעיות, ולא פותרת אותן".
 
הוא התייחס למקרה ההרעלה של הסוכן הכפול הרוסי, סרגיי סקריפל. "הבריטים מתעקשים שסקריפל הורעל באמצעות שימוש בגז עצבים צבאי. במידה וזה אכן היה המקרה, אם היו מתים בתוך דקות במקום - וזה לא קרה", הסביר, "ברור שמדובר פה בדבר יותר גדול מאשר סוכן צבאי. היינו רוצים לקבל גישה ליוליה, ולקחת חלק בחקירה".
 
.