יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, אמר היום (שישי) כי "הביטחון במזרח התיכון עלול להתערער אם ישראל וסעודיה ימשיכו ללחוץ על איראן". עשרות אלפי איראנים השתתפו היום בעצרות אנטי-ישראליות ברחבי איראן, לרגל ציון יום הסולידריות השנתי של טהרן עם הפלסטינים. במהלך ההפגנות הם קראו "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" ושרפו את דגל ישראל.



"ישראל וסעודיה הן מקור הכאוס באזור", קבע לאריג'אני, שהלהיב את המפגינים. "המדינות האלה וארה"ב רוצות להכניס את האזור למצב מסוכן. אם הן ימשיכו ללחוץ על טהרן, ביטחון האזור יהיה בסכנה". מלבד זאת, אמר כי "ישראל נכשלת, הטענה של יצירת סדר אזורי חדש היא טעות שהם עושים וזו אשליה. זוהי האחריות שלנו להגן על הפלסטינים".



אתמול המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף  את ישראל ואת בנות בריתה הערביות בנאום שנשא לרגל יום אלקודס. "התמיכה בפלסטין ובכוחות ההתנגדות מול המשטר הציוני, והגנה על עצמאותן ושלמותן הטריטוריאליות של מדינות האזור, היא מקור גאווה לרפובליקה האסלאמית", אמר חמינאי. "אבל אויבינו מנסים לגרש אותנו ומציירים זאת כ'התערבות של איראן באזור".



חמינאי גם איים על מדינות ערביות שלאחרונה החלו בכינון יחסים עם ישראל לנוכח איום הגרעין האיראני והטילים של טהרן. "יש ממשלות ערביות שהפכו לאויבי העמים שלהן", אמר. "במצב כזה, לצעירים הערביים הנלהבים יש אחריות להרוס את הישויות הריקות הללו".