הפלסטינים הגישו הלילה (שבת) בקשה לקיום כינוס חירום של העצרת המרכזית של האו"ם, זאת לאור מה שהם מגדירים כ"שימוש המופרז בכוח" של ישראל, במהלך המהומות האלימות על גבול עזה. לדברי גורמים רשמיים, דיון יתקיים ביום רביעי הקרוב. 
שגריר ארצות הברית באו"ם דני דנון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לצערנו, במקום לגנות את מחבלי חמאס, יש מדינות המבקשות לספק את צרכיהן הפוליטיים הפנימיים באמצעות פגיעה בישראל באו"ם. אנחנו גאים לעמוד על זכותנו להגן על אזרחינו שוב ושוב".

ההצעה הוגשה אחרי שאתמול התקהלו  כעשרת אלפים פלסטינים סמוך לגדר המערכת והבעירו צמיגים בחמישה מוקדים לאורך הגדר, זאת כחלק מהפגנות יום שישי האחרון של חודש הרמדאן, במהלך ההפגנות הושלכו לעבר הכוחות רימון ומטען צינור, ושוגר עפיפון נפץ שהתפוצץ באוויר. בנוסף לכך, מפרי הסדר הבעירו צמיגים, יידו אבנים, ומשגרים עפיפונים בוערים במטרה לגרום לשריפות. באירוע נוסף, בוצע ירי לעבר עמדה צה"לית סמוך לגבול הרצועה,. באירוע עצמו לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לעמדה.

במערכת הביטחון העריכו כי האירועים היום יהיו אלימים מאוד וכי חמאס עושה מאמצים רבים להביא רבבות פלסטינים להתעמת עם צה"ל בהיקפים דומים ליום הנכבה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 618 נפגעים פלסטינים, בהם 80 מירי חי, כאשר על פי המשרד הפלסטיני, ארבעה מפגינים, אחד מהם נער בן 15 נהרגו, שמונה הוגדרו כפצועים קשה ו-85 בינוני. 



בצה"ל ציינו כי לראשונה הופעלו בנוסף לעפיפונים גם בלוני הליום, וחלק מהעפיפונים ששוגרו לעבר ישראל נשאו עמם חומר נפץ וכדוריות ברזל, שהיו אמורים להיות מופעלים באמצעות הפעלה סלולרית, ובמקביל לכך בצה"ל דיווחו על מספר משתתפים נמוך. שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות המספרים הנמוכים כי  "הנחישות והמקצועיות של חיילי צה"ל בגבול עזה מוכיחות את עצמן. למרות המאמצים הגדולים של חמאס ואיראן, פחות ופחות מחבלים מגיעים לגבול שלנו", והודה לחיילי צה"ל. 

כזכור, בחודש שעבר, מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה החלטה על הקמת ועדת חקירה לאירועים האחרונים ברצועה עזה. במסגרת ההחלטה, נקבע כי כוח בינלאומי יישלח לרצועה. ארצות הברית ואוסטרליה התנגדו להחלטה ויתר החברות הצביעו בעדה.