כך עוקפת איראן את דרישות ישראל: לוחמי איראן וחיזבאללה שבו לאזור הגבול בין ישראל לסוריה, כשהם מוסווים במדי צבא אסד, כך דווח הבוקר (שבת) בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, שמסתמך על המורדים במדינה, הם עושים זאת כדי להימנע מתקיפות ישראליות בשטחי המדינה. 
 
כמו כן, העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח היום כי בשבועות האחרונים פועלת ישראל במסדרונות האו"ם לעצירת הקשרים המתפתחים בין חיזבאללה לחמאס בלבנון. על-פי הדיווח, ישראל העבירה לאו"ם מידע על קשרים לוגיסטיים-צבאיים אסטרטגיים שהתפתחו לאחרונה בלבנון בין שני ארגוני הטרור, שמטרתם יצירת מנגנון צבאי שלם לחמאס על אדמת המדינה הערבית. המנגנון נועד לכלול מפעלים לייצור טילים וכוח צבאי בן אלפי לוחמים פלסטיניים. חיזבאללה כבר מפעיל על-פי המידע מחנות אימונים עבור חמאס תחת הדרכתם של קצינים מן הארגון הלבנוני, ביניהם בולט קצין המבוקש על-ידי ישראל ששמו לא נמסר.

האקרים סינים גנבו מידע רגיש על צוללות אמריקאיות

האקרים סינים חדרו למחשבי החברה שמייצרת כלים עבור חיל הים האמריקאי וגנבו למעלה מ-600 ג'יגה של מידע מסווג, כך עולה מדיווח שפורסם בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, בין החומרים הגנובים נמצאות גם התוגניות של צוללות נגד טילים שאמורות להיות מסופקות לחיל הים האמריקאי בשנת 2020.
 
מתקפת הסייבר התרחשה בין החודשים ינואר ופברואר השנה, כך לדברי גורמי ביטחון אמריקאים, שציינו כי החקירה טרם הסתיימה. המידע המסווג שנגנב היה קשור לפרויקט גדול של הצבא האמריקאי בשם sea dragon. מדובר בפרויקט מיוחד של הפנטגון שהעבודה עליו החלה ב2012 ובמסגרתו נעשית עבודת פיתוח של מערכות צבאיות מתקדמות. עד כה הושקעו בו למעלה מ-300 מליארד דולרים והניסויים הימיים אמורים היו להתחיל בחודש ספטמבר.
 
על פי ההערכות, הפריצה היא חלק מהניסיונות הסינים להשיג עליונות צבאית במזרח אסיה. ייתכן כי הם מעוניינים לשכפל את הטכנולוגיה האמריקאית.

טראמפ עזב את ה-G7 לפני הזמן לקראת המפגש עם קים

הגישה הדיפלומטית החדשה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיכה לשנות סדרי עולם. טראמפ עזב היום (שבת) את פסגת ה-G7, מפגש ראשי המדינות המתועשות, לפני סיומה, וקיים מסיבת עיתונאים נפרדת, בצאתו מהמקום. במהלך מסיבת העיתונאים, התייחס טראמפ לנסיעתו לסינגפור, בה הוא צפוי לפגוש במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לאיראן, ולמערכת היחסים בין ארה"ב לשותפותיה, אותן האשים בניצול כלכלי של אמריקה, תוך שהוא טוען שמערכת היחסים בינו לבין מנהיגי המדינות, כגון אנגלה מרקל ועמנואל מקרון היא "10 מתוך 10".

טראמפ פתח את דבריו ואמר כי הפסגה הייתה הצלחה גדולה, תוך שהוא מציין כי הוא שוחח עם המנהיגים על נושאי הגנה, סביבה וסחר, וציין כי "ארצות הברית נוצלה על ידי בעלות בריתה שנים רבות", בשל מכסי ייבוא והיווצרות גירעון הסחר בין ארצות הברית לרוב מדינות העולם. עם זאת, הוא ציין כי הוא לא מאשים את מנהיגי המדינות האחרות, שלטענתו מקיימים איתו מערכת יחסים מעולה, אלא נשיאים קודמים בארה"ב.
פוטין ורוחאני נפגשו בסין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני נפגשו היום (שבת) במהלך כנס שמתקיים בימים אלה בסין. רוחאני ציין כי הוא "מעוניין במשא ומתן נוסף על 'הנסיגה האמריקאית הבלתי חוקית' מהסכם הגרעין בחודש שעבר". הוא הוסיף כי "תפקידה של רוסיה ביישום ההסכם היה 'חשוב ובונה'".

פוטין ורוחאני. צילום: AFP

על פי הדיווח באתר "ספוטניק" בערבית, פוטין תיאר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ברוסיה כ"מוצלח", ואף הצביע על תוצאות מוחשיות בשטח. עוד דווח כי בפגישה, שהתקיימה בין השניים בוועידת ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי, כי גם רוחאני התייחס לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בסוריה. לטענתו, מוסקבה וטהרן המגבות את אסד מזה תקופה ארוכה, הן בעלות "תפקיד משמעותי מאוד באזור".
האו"ם יקיים כינוס חירום בנושא האירועים ברצועה
הפלסטינים הגישו הלילה בקשה לקיום כינוס חירום של העצרת המרכזית של האו"ם, זאת לאור מה שהם מגדירים כ"שימוש המופרז בכוח" של ישראל, במהלך המהומות האלימות על גבול עזה. לדברי גורמים רשמיים, דיון יתקיים ביום רביעי הקרוב. 
שגריר ארצות הברית באו"ם דני דנון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לצערנו, במקום לגנות את מחבלי חמאס, יש מדינות המבקשות לספק את צרכיהן הפוליטיים הפנימיים באמצעות פגיעה בישראל באו"ם. אנחנו גאים לעמוד על זכותנו להגן על אזרחינו שוב ושוב".

בפעם השנייה ברציפות: גולדן סטייט אלופת ה-NBA
לא בטוח שאפילו במפרץ חשבו שזה יילך כל כך בקלות, אבל גולדן סטייט ווריורס היא אלופת ה-NBA, בפעם השנייה ברציפות והשלישית בארבע השנים האחרונות. זה קרה לאחר שהווריירס השלימו הלילה סוויפ מהדהד על קליבלנד, עם 85:108 באוהיו שהדגיש, פעם נוספת, את פערי הרמות והכישרון בין הסופר-טים שבנה סטיב קר, והחבורה האפורה שהורכבה סביב לברון ג'יימס - אולי במשחקו האחרון במדי הקאבלירס.

צילום: AFP
גולדן סטייט שנזקקה למשחק שביעי בגמר המחוזי כדי להגיע לסדרה מול קליבלנד נראתה השנה הרבה יותר פגיעה ולכן רבים חזו סדרה הרבה יותר צמודה. בפועל, אפילו במשחק 3 בו סטף קרי וקליי תומפסון היו מחוץ לעניינים, קווין דוראנט היה זה שהשתלט על העסק והביא את הניצחון. הלילה, הוא קלע 20 נקודות, קטף 12 ריבאונדים וחילק 10 אסיסטים וזה מה שהביא לו את תואר ה-MVP של סדרת הגמר בפעם השנייה ברציפות. סטף קרי חזר לעצמו עם 37 נקודות, כולל שבע שלשות.

מתקפת תנים על חמת גדר

 תן תקף ילדה כבת 9 באתר הקמפינג בחמת גדר. הילדה נפצעה באורח קל. באותו לילה תקף תן גם צעירות כבנות 19 ו-30 ששהו באתר. בעקבות האירועים הורתה היום (שבת) המועצה האזורית עמק הירדן לסגור את אתר הקמפינג. הילדה שהתקן תקף אותה פונתה לבית החולים פוריה בטבריה ומשם היא הועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה. למרבה המזל הפציעה שלה היתה קלה ולאחר שהפצעים נחבשו וקבלת חיסון נגד כלבת, היא שוחררה לביתה. 





גם שתי הצעירות שהותקפו על ידי התן נפגעו באורח קל. עובדים של רשות הטבע והגנים שערכו סריקות בשטח לא הצליחו לעלות על עקבות התנים.
על פי אחת הסברות, התנים הגיעו מהצד הירדני של הגבול. אתר הקמפינג נסגר והמבקרים הועברו למלון בחמת גדר. במועצה האזורית דורשים לבצע סידורי בטיחות באתר, שיימנעו מתנים לחדור למתחם.

רצח הנערה בגרמניה: חשוד הודה במעשה, עיראק תסגירו לברלין

עלי בשאר, שנעצר על ידי משטרת עיראק בחשד לרצח הנערה היהודייה סוזאנה מריה פלדמן בעיר ויסבאדן שבדרום מערב גרמניה, הודה היום במעשה, כך דיווח מפקד המשטרה במחוז האוטונומי הכורדי בעיראק, שם הוא נעצר. מפקד המשטרה, טאריק אחמד, הוסיף עוד כי מעצרו של בשאר התבצע שבע שעות מאז שנודע לו שהחשוד הגיע לחבל הכורדי.

במקביל לכך, התקשורת הגרמנית מדווחת כי בשאר צפוי להיות מוסגר לגרמניה בימים הקרובים, ואולי אף היום. כזכור, לפני יומיים התגלתה גופתה של של פלדמן בת ה-14 לאחר שנעדרה כשבועיים מביתה כשעליה סימני אלימות קשים. המפנה בחיפושים אחריה התרחש ביום ראשון האחרון, כאשר פליט בן 13 סיפר לשוטרים כי שמע מהפליט העיראקי (20) על הרצח. בנוסף לבשאר נעצר חשוד נוסף במעשה, מבקש מקלט טורקי בן 35.

הרוצח של סוזאנה פלדמן. צילום: AFP