שר הפנים הגרמני הורסט סיהופר הודיע הערב (שבת) כי השלטונות העיראקים הסגירו לגרמניה את עלי בשאר, מבקש מקלט בן 20 מעיראק החשוד באונס ורצח הנערה הגרמנייה-יהודייה סוזאנה מריה פלדמן בת ה-14 בעיר ויסבאדן בדרום מערב גרמניה, ונמלט מהמדינה. בהודעה אמר סיהופר כי הוא "שמח שהחשוד הוחזר לגרמניה", והוסיף כי הוא יודע שלמשפחתה של פלדמן מדובר בנחמה מועטה וכי מחשבותיו איתם, "אך למען החברה והמדינה, זה חשוב שפשעים שכאלה יטופלו והפושעים יובאו לדין".



כזכור, מפקד המשטרה במחוז הכורדי דיווח מוקדם יותר כי בשאר הודה במעשה שנחשף לפני יומיים, אז התגלתה גופתה של של פלדמן לאחר שנעדרה כשבועיים מביתה כשעליה סימני אלימות קשים. המפנה בחיפושים אחריה התרחש ביום ראשון האחרון, כאשר פליט בן 13 סיפר לשוטרים כי שמע מבשאר על הרצח. בנוסף לבשאר נעצר חשוד נוסף במעשה, מבקש מקלט טורקי בן 35.



סוזאנה מריה פלדמן. צילום: AFP
סוזאנה מריה פלדמן. צילום: AFP




לפי החוקרים, שני החשודים אנסו את פלדמן בלילה של ה-23 במאי ולאחר מכן רצחו אותה על מנת להסתיר את התקיפה המינית הקשה. הממצאים הראו כי הנערה נרצחה באמצעות "אלימות קשה בצוואר". בשלב זה המשטרה טוענת כיא האירוע לא התרחש על רקע לאומני, וגם בקהילה היהודית נזהרים מלטעון כי האירוע היה על רקע אנטישמי.