שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נחת היום (ראשון) בסינגפור, כך דיווחה התקשורת המקומית. קים הגיע לפסגה המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השליט הצפון קוריאני נחת בנמל התעופה צ'אנגי במטוס 747 של חברת התעופה "אייר צ'יינה"', ואחריה צולם לוחץ ידיים עם שר החוץ הסינגפורי ויויאן בלקרישנאן. הפגישה ההיסטורית בין שני המנהיגים תיערך ביום שלישי, ה-12 ביוני. ארצות הברית וקוריאה הצפונית הן אויבות מאז מלחמת קוריאה שהסתיימה ב-1953, ומנהיגי המדינות מעולם לא נפגשו ואף לא שוחחו בטלפון.



הנשיא טראמפ, שנמצא בדרכו מוועידת ה-G7 שנערכה בקנדה, צפוי להגיע לסינגפור הערב. הנשיא האמריקאי צפוי להיפגש ביום שני עם ראש ממשלת סינגפור לי סיין לונג. המשלחת האמריקאית תכלול את מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, וראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי.



טראמפ עצמו מגיע למפגש לאחר שדחה את ההודעה המשותפת שפרסמו מנהיגי מדינות ה-G7 ביחס למדיניות הטלת המכסים על ייבוא מוצרים למדינותיהם, והאשים את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בשחרור "הצהרות כוזבות" במסיבת העיתונאים האחרונה בפסגה. 



כזכור, טראמפ הודיע ב-1 ביוני כי הפסגה בינו לבין שליט קוריאה הצפונית תיערך לאחר שביטל אותה בחודש שעבר. הנשיא אמר את הדברים לאחר שקים יונג צ'ול, סגנו של שליט קוריאה הצפונית, הגיע לבית הלבן בוושינגטון, והעביר לטראמפ מכתב אישי מקים. ב-9 במאי, פיונגיאנג שחררה שלושה שבויים אמריקאים שנכלאו במדינה. 



רכבו של קים ג'ונג און ביציאה משדה התעופה. צילום: רויטרס
רכבו של קים ג'ונג און ביציאה משדה התעופה. צילום: רויטרס



הפסגה בסינגפור באה לאחר שוושינגטון הובילה כמה סבבים של סנקציות נגד פיונגיאנג והעלתה את האפשרות של פעולה צבאית. בתחילת 2018, קים הודיע כי המדינה המבודדת תתמקד בפיתוח כלכלי מעתה וכי הוא מעוניין להיפגש עם מנהיגי קוריאה הדרומית. לאחר מספר פגישות בין שתי השכנות, בכירים דרום קוריאנים הציעו לטראמפ בבית הלבן להיפגש עם קים פנים אל פנים והוא נענה.



 המטוס שהטיס את קים ג'ונג און לסינגפור. צילום: רויטרס
המטוס שהטיס את קים ג'ונג און לסינגפור. צילום: רויטרס