נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נחת היום (ראשון) בסינגפור לקראת הפסגה ההיסטורית עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. מטוסו של הנשיא, "אייר פורס 1" נחת בבסיס האוויר של סינגפור, פאיה לבאר. הפגישה ההיסטורית בין שני המנהיגים מתוכננת להיערך ביום שלישי, ה-12 ביוני. ארצות הברית וקוריאה הצפונית הן אויבות מאז מלחמת קוריאה שהסתיימה ב-1953, ומנהיגי המדינות מעולם לא נפגשו ואף לא שוחחו בטלפון.
הנשיא האמריקאי צפוי להיפגש ביום שני עם ראש ממשלת סינגפור לי סיין לונג. מוקדם יותר דווח כי מטוסו של השליט הצפון קוריאני נחת בנמל התעופה צ'אנגי במטוס 747 של חברת התעופה "אייר צ'יינה", ולאחר מכן הוא צולם לוחץ ידיים עם שר החוץ הסינגפורי ויויאן בלקרישנאן. 

המשלחת האמריקאית כוללת את מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, וראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי. טראמפ עצמו מגיע למפגש לאחר שדחה את ההודעה המשותפת שפרסמו מנהיגי מדינות ה-G7 ביחס למדיניות הטלת המכסים על ייבוא מוצרים למדינותיהם, והאשים את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בשחרור "הצהרות כוזבות" במסיבת העיתונאים האחרונה בפסגה. 
כזכור, טראמפ הודיע ב-1 ביוני כי הפסגה בינו לבין שליט קוריאה הצפונית תיערך לאחר שביטל אותה בחודש שעבר. הנשיא אמר את הדברים לאחר שקים יונג צ'ול, סגנו של שליט קוריאה הצפונית, הגיע לבית הלבן בוושינגטון, והעביר לטראמפ מכתב אישי מקים. ב-9 במאי, פיונגיאנג שחררה שלושה שבויים אמריקאים שנכלאו במדינה. 


קים ג'ונג און ושר החוץ הסינגפורי. צילום: טוויטר
קים ג'ונג און ושר החוץ הסינגפורי. צילום: טוויטר

 

הפסגה בסינגפור באה לאחר שוושינגטון הובילה כמה סבבים של סנקציות נגד פיונגיאנג ואף העלתה את האפשרות של פעולה צבאית נגדה. בתחילת 2018, קים הודיע כי המדינה המבודדת תתמקד בפיתוח כלכלי מעתה וכי הוא מעוניין להיפגש עם מנהיגי קוריאה הדרומית. לאחר מספר פגישות בין שתי השכנות, בכירים דרום קוריאנים הציעו לטראמפ בבית הלבן להיפגש עם קים פנים אל פנים והוא נענה.