סעודיה, איחוד האמירויות וכוויית הודיעו הלילה (שני) כי יעניקו סיוע כלכלי בסך 2.5 מיליארד דולר על מנת ולסייע לה במשבר הנוכחי. הסיוע יכלול תמיכה בפרויקטים בממלכה, העברת כסף לבנק המרכזי של ירדן, מתן ערבויות לבנק העולמי ותמיכה תקציבית שנתית. עבדאללה מלך ירדן הודה למלך סעודיה סלמאן על התמיכה בארצו. ההודעה הגיעה במהלך הפסגה המרובעת בהזמנת מלך סעודיה סלמאן, בהשתתפות ירדן, האמירויות וכווית, בעיר מכה, כדי לדון במשבר הכלכלי בממלכה ההאשמית.



כותבים ערבים הדגישו כבר אתמול כי התמיכה של מדינות המפרץ וסעודיה בירדן באה במסגרת השמירה על האינטרסים האסטרטגיים לא רק של עמאן, אלא גם של האזור כולו. תחת הכותרת "מדוע אנו מסייעים לירדן?", כתב חאלד אל־סולימאן בעיתון הסעודי "עוקאז", כי "הסיוע לירדן מסייע לאינטרסים הפוליטיים, הביטחוניים והכלכליים של סעודיה ומדינות המפרץ, בהבטחת היציבות של האזור ומניעת הידרדרות במדרון חלק לעבר מחאות הרסניות, ובנוסף לחיזוק היכולות נגד הפרויקט האיראני שלוטש עיניו אליה".



עומר אל־עיאסרה מברך ב"א־סביל" ("הדרך") הירדני על הסיוע של האחים ממדינות המפרץ. "יציבות ירדן חשובה מאוד למפרץ. מדובר במשוואה שלא ניתן להטיל בה ספק או לוותר עליה", קבע, "נראה כי בירות המפרץ הבינו את הקושי במצב בירדן, והשכילו להבין שנטישתה לא תסייע לביטחון החיוני שלהן".


בעיתון הירדני "א־ראי" ("הדעה"), כותב סאלח אל־קלאב כי "הפסגה אינה מפתיעה, מאחר שכלל ידוע הוא שאנחנו בני משפחה אחת, וכי האחים ירגישו את הכאב הירדני מפני שהממלכה ההאשמית של ירדן היא המבצר שלהם".



האני אל־זאהרי כותב בעיתון הסעודי "עוקאז" כי "היוזמה הסעודית באה באווירה חמה באזור, כאשר המזימה על ירדן היא גדולה ואצבעות המזימה האיראנית מגיעות מהאי סלווא, בהובלת הברית השטנית בין טהרן, האחים המוסלמים שעלו על הגב של המשטר השולט בדוחא (קטאר). זאת, במטרה להזיק למדינה ערבית יציבה ובטוחה, ולשלב אותה במדינות שסובלות תוצאה של מה שמכונה האביב הערבי".



כמעט בתגובה לדבריו, במאמר מקביל כותב רביעה בן סבאח אל־כוארי בעיתון "א־שארק" ("המזרח") הקטארי, כי דווקא סעודיה והאמירויות עומדות מאחורי "המזימה נגד ירדן", וכי "המזימות לא עצרו אצל קטאר, ממשלה ועם, אלא התרחבו לכל המדינות הערביות והלא ערביות. כל מי שמדיניות החוץ שלה מנוגדת למדינות אלה, הן נוקמות בו בכל דרך ובכל זמן שהיא תרצה:



"המלך עבדאללה הצהיר כי האיום להפסיק את הסיוע לירדן היווה סיבה למסים שהוטלו על העם בירדן. נראה כי מדינות המצור (על קטאר) מנסות להטיל מצור לא פומבי גם על ירדן, כאשר אצבע מאשימה מופנית כלפי סעודיה, כפי שמציינים דוחות ודיווחים בתקשורת".