שליח רשת CNN במזרח אסיה, ויל ריפלי, שנמצא בסינגפור ונכח ברגע שבו קוריאה הצפונית פוצצה את אתר הגרעין "פונגי ריי" סיפר הערב (שני) ל"חדשות עשר" על תחושותיו לקראת הפסגה. "ביקרתי בקוריאה הצפונית ביום שבו הרסו את אתר הגרעין", אמר, "זה היה הביקור ה-18 שלי במדינה עד כה, והוא היה מאוד מעניין. נסענו לעיר החוף וונסאן וממנה נסענו ברכבת לאתר הניסויים ומשם צפינו בדבר שאותו קוריאה הצפונית מגדירה ה'הרס התמידי' שלה".
תיעוד הרס אתר הגרעין
הוא הוסיף: "ללא ספק, זה היה אירוע תאטרלי מאוד. הם יודעים להזיז את הצבא שלהם במהירות". הכתב ציין כי "קים ג'ונג און הבין שטראמפ מושפע מאלמנטים חזותיים, והרגשתי שהוא רוצה לשלוח לאמריקאים מסר כלשהו של רצון טוב, לקראת הפגישה". ביקורו של ריפלי התרחש ביום שבו נשיא ארצות הברית הודיע על ביטול הפגישה. "אני אף פעם לא פוחד בקוריאה הצפונית. כי אני חושב שאנשים יודעים שהתפקיד של התקשורת הבינלאומית היא להאזין להשקפותיהם ולנסות לתרגם אותן לעולם בצורה מובנת", אמר. 
העיתונאי ציין כי "הנסיעה ברכבת בחזרה מ'פונגיי רי' היתה מביכה ולא נוחה. כמה שעות קודם לכן צפינו באתר עולה באש ואז שמענו על המכתב והביטול. הדבר החשוב ביותר הוא, שהמכתב שטראמפ כתב, היה מכבד ומנומס ושיבח את קים". לדבריו, זו הסיבה לכך שבמקום להגיב בכעס, קוריאה הצפונית הפחיתה עוד יותר את המתחים ואף גורמים בה ציינו כי הם מעוניינים להיפגש עם האמריקאים. "התקרית הזו הפכה לחיובית, כי היא פתחה מחדש את ערוצי התקשורת", הסביר. 

הריסות אתר הגרעין הצפון קוריאני. צילום: רויטרס

מה ייחשב להישג מבחינת טראמפ?
לדעתי, הוא רוצה לפתח מערכת יחסים טובה עם קים ג'ונג און. אם הם יוכלו לצאת מהוועידה ולומר שבאופן עקרוני הם הגיעו להבנה כלשהי בנוגע לפירוק מנשק גרעיני וגם יפתחו ערוץ תקשורת בין פיונגיאנג לוושינגטון. אולי הם אפילו ידברו בטלפון לעתים קרובות, כפי שהוא עושה עם מנהיגים אחרים. 
"אני מעריך שנשיא ארצות הבריות יודעת שהפגישה עם נשיא קוריאה הצפונית תהיה טובה", הסביר, "אחרי שהם פרשו מהסכם הגרעין, טראמפ רוצה להראות לעולם שהוא מסוגל ליצור הסכם חדש וטוב יותר". הוא סיכם והעריך מה היה הגורם לשינוי הפתאומי בגישה של קוריאה הצפונית: "קים ג'ונג און שאף בשש השנים הראשונות להרחיב את ארסנל הגרעין כדי שזה יגרום לאנשים לכבד אותו, לצד ייתרון בזירה הבינלאומית. הוא רוצה לבוא למשא ומתן כשהוא נמצא בעמדת חוזק - אולי זו התוכנית שלו לטווח ארוך".