הנסיך הבריטי ויליאם עתיד לבקר בישראל בקרוב, אך את הביקור במזרח ירושלים יבצע דרך הרשות הפלסטינית. סגן שר החוץ לשעבר דני אילון מחה היום (שלישי) ב-103FM על ההחלטה: "אני מגדיר את הצעד הזה כחוצפה בריטית טיפוסית וקורא להחרים את הביקור. העובדה שהוא החליט לנו מהי בירת פלסטין אינה מקובלת בעולם הדיפלומטי. אם הנסיך היה טוען שהוא מבקר במקום ללא קונוטציה פוליטית אז זה היה מקובל עליי, אך הוא לוקח איתו את הפלסטינים כאילו הוא מכיר בטריטוריה כשייכת להם בניגוד לכל ההסכמים הקיימים, זהו דבר שלא צריך להיות מקובל עלינו". 



לשיחה הצטרף חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) שהבהיר: "לי מפריע שנשרפים שדות במערב הנגב, שאנשים חיים תחת מתקפת טילים, שאזרחים שנהרגים בעזה ולא אכפת לי איך הנסיך הבריטי בוחר לטייל בישראל. בירושלים המזרחית יש קונסוליה בריטית מאז ומתמיד והיא הקשר שלהם לרשות הפלסטינית. מקובל עלי הביקור הזה, ירושלים המזרחית היא בירתה של מדינת פלסטין ואני תומך ביוזמת הליגה הערבית שטוענת כך למרות שישראל מתעלמת ממנה. לא מעניין אותי מי יבקר עם הנסיך וויליאם בכנסיית הקבר. הגיע הזמן שנתעניין בדברים יותר קונקרטיים כמו ביטחון התושבים, השאיפה לשלום וזכויות הרווחה של אזרחינו". 

 
הנסיך עם רעייתו קייט מציגים את תינוקם. צילום: רויטרס
הנסיך עם רעייתו קייט מציגים את תינוקם. צילום: רויטרס
"מוסד הנסיכות הוא עולם הולך ונעלם שיש לו משמעות סימבולית בלבד",  טען אילון, "אני לא בטוח שהחרמת הביקור תיצור לנו בעיה עם בריטניה - הביקור כן ייצור תקדים. אם אנחנו נותנים לריבון הבריטי, שמיוצג על ידי הנסיך וויליאם, לבקר בירושלים על ידי הרשות הפלסטינית אנחנו מאפשרים תקדים מסוכן, יכולים להגיע לישראל שרי החוץ האירופאים ומאמריקה הלטינית ולהחליט שלישראל אין דריסת רגל במזרח העיר. ישנן לא מעט קונסוליות במזרח ירושלים אך הן מעולם לא פעלו בצורה כה גסה נגד הריבונות הישראלית. הבריטים מנסים לקבוע עובדות בשטח".
עריכה: איתמר זיגלמן