זמן קצר לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התפנה לשאלות מטעם התקשורת העולמית בסינגפור, בתום פגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הוצג לאנשי התקשורת סרטון וידאו שאותו הקרין למקבילו הצפון קוריאני בשיחה בת ארבע עיניים שניהלו השניים, כך נחשף היום (שלישי) במגזין TIME. 


בתוך כך, בעולם הדעות חלוקות ביחס להסכם ההבנות ההיסטורי שנחתם בין ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לזה הצפון קוריאני, בראשות קים ג'ונג און. בעוד שבנאט"ו בירכו על "הפסגה ההיסטורית", מנהיג הדמוקרטים בסנאט האמריקאי טען כי נשיא ארה"ב "ויתר על מינוף משמעותי".

"נאט"ו מברך על הפסגה ההיסטורית", אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, והוסיף כי ארגונו "תומך בכל המאמצים המובילים לקראת פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני". 

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שיבח את הבטחתו של און, לפיה חצי האי הקוריאני יפורק מנשק גרעיני. "יש משמעות רבה לדברים של קים", אמר אבה לעיתונאים בארצו. צ'אק שומר הדמוקרטי, לעומת זאת, תקף את ההבנות שהושגו בין שני המנהיגים. 

הסרטון שישנה את העולם?

הסרטון בן ארבע הדקות, שהופק על ידי חברה קטנה בשם Destiny Pictures הממוקמת בלוס אנג'לס, נפתח בצילומים של כדור הארץ מהחלל, ובעקבותיו תמונות של ערים ברחבי העולם המופיעות תחת הכיתוב: "רק מספר קטן של אנשים ישאירו מורשת מתמשכת בחייהם".

בקטע הווידאו מופיעים צילומים מקוריאה הצפונית והדרומית, ונעשה שימוש בתמונות בשחור-לבן של חיילים משני הצדדים, כמו גם צילומים צבעוניים של סיאול ושל חלקים אחרים בכדור הארץ.


מלבד זאת, הסרטון מבטיח כי "מתוך החושך יכול להגיע האור, ואור התקווה יכול גם להישרף". למעשה, הוא מציג את הפגישה בין המנהיגים כהזדמנות בינלאומית לגיוס השקעות ומשאבים, ונשאלת השאלה האם הוא יהפוך ל"גיבור של עמו".

כמו כן, מופיעות מספר תמונות של מנהיגי קוריאה הצפונית והדרומית ושל ארצות הברית כשהם מנופפים בידיהם לשלום. בנקודה מסוימת בסרטון המצלמה מתמקדת בקים ג'ונג און ונשאלת השאלה האם הוא "ילחץ את יד השלום".