מייקל כהן, עורך הדין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צפוי לשתף פעולה עם התביעה בפרשת השוחד לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, כך מסרו היום (רביעי) מקורות המעורים בפרטים ל-NBC. כהן, שעד כה לא זכה לייצוג משפטי, עשוי לשתף פעולה עם התובעים הפדרליים בניו יורק בקרוב, במהלך שצפויות להיות לו השלכות משמעותיות על בכירים בבית הלבן, בני משפחותיהם ואנשי צוותם.



כזכור, לפני כחודשיים פשטו בלשי ה-FBI על ביתו ומשרדו של כהן, ואספו מסמכים וחומרים הקשורים במספר תיקים בהם הוא מעורב, כולל סוגיית התשלומים שהועברו לשחקנית הפורנו סטפני קליפורד, המכונה "סטורמי דניאלס", שסיפרה כי ניהלה רומן עם הנשיא האמריקאי. נשיא ארה"ב השווה את הפשיטה לפריצה בלתי חוקית, וכתב כי מדובר ב"מצב מביש" בחשבון הטוויטר שלו.



סטפני קליפורד. צילום מסך פייסבוק
סטפני קליפורד. צילום מסך פייסבוק



כידוע, דניאלס הגישה תביעת דיבה נגד עורך דינו של טראמפ, זאת לאחר שהטיל ספק בטענה שלה, לפיה ניהלה רומן עם טראמפ. בראיון בתוכנית "60 דקות" היא סיפרה על הרומן שהיא קיימה, לכאורה, עם טראמפ ב-2006 ועל האיומים שקיבלה מצדו של הנשיא לאחר שניסתה למכור את הסיפור. במהלך הראיון הבהירה קליפורד כי היא לא רואה בעצמה כקורבן.



כחודש לאחר מכן טראמפ הודה כי שילם דמי שתיקה לדניאלס דרך עו"ד כהן, במטרה למנוע ממנה לספר לציבור על היחסים ביניהם, וזאת למרות שבעבר הכחיש זאת. טראמפ נאלץ להודות בכך לאחר שעורך דינו, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, חשף כי טראמפ שיפה את עורך דינו על הסכום ששולם לדניאלס. רק לאחר דבריו של ג'וליאני, שינה טראמפ את סיפורו.