לאחר פגישתו השבוע עם הרודן הצפון קוריאני, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דוחה את ההאשמות בנוגע למחמאות שהעניק למי שמבצע הפרות זכויות אדם חמורות במדינתו כשכינה אותו "איש מוכשר". בראיון שהעניק לרשת פוקס האמריקאית לאחר הוועידה בסינגפור אמר טראמפ כי "הרבה אנשים אחרים עשו דברים מאוד רעים. אני יכול לעבור על מדינות רבות בהן נעשו דברים נוראיים".
"הוא איש חכם וקשוח. אני חושב שיש לנו מערכת יחסים מאוד טובה. אנחנו מבינים אחד את השני", הוסיף הנשיא האמריקאי.
בנוסף, ציין טראמפ בנוגע לנוכחות הכוחות האמריקאים בחצי האי הקוריאני כי "ישמח להוציא אותם מהר ככל האפשר בגלל העלויות הכספיות, אך הזמן לכך עדיין לא הגיע. "ארצה לראות אותם בבית, אך זה לא נמצא על השולחן נכון לרגע זה. ברגע הנכון, זה יקרה", אמר על 28,500 החיילים האמריקאים המוצבים בקוריאה הדרומית.

טראמפ וקים. צילום: AFP


מזכיר המדינה, מייק פומפאו, החל אתמול ביקור בקוריאה הדרומית ובסין על מנת לעדכן בפרטי הסיכומים שהושגו בין טראמפ לבין קים. בשיחותיו בסיאול, ציין פומפאו כי הממשל מקווה שהפירוז המלא של תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית יושלם עד תום כהונתו הנוכחית של טראמפ בשנת 2020. "אנחנו מקווים לעשות את זה בתוך שנתיים וחצי", אמר.
 
בתוך כך, שני חברי פרלמנט ממפלגת השלטון בנורבגיה הגישו אתמול את שמו של טראמפ כמועמד לפרס נובל לשלום בשל פעילותו למען השגת הסכם לפירוז חצי האי הקוריאני, אם כי המועמדות היא לשנה הבאה מאחר שחלף המועמד להגשת השמות לפרס של 2018. אחרי הפסגה, עמדו סיכויי הזכיה של טראמפ בפרס על סיכוי של 6 ל-4, שיפור חד לעומת הסיכויים ערב הפסגה.