משרד המשפטים בארה"ב טען אתמול כי אזרחית ישראלית מואשמת בתמיכה במדינה האסלאמית, הידועה גם בשמה הקודם, דעאש. ווהבה איסה  דאיס, בת 45, מואשמת כי תפעלה ספרייה מקוונת של הוראות כיצד לייצר פצצות, כלי נשק ביולוגיים, רעלים ואפודי התאבדות עבור חברים שהוכרזו על ידי עצמם כחברי המדינה. כמו כן, דאיס הכינה רשימה של מטרות ויעדים לפיגועים, כולל פסטיבלי רחוב ואירועי קיץ.

אם תורשע דאיס, היא עלולה להישלח לתקופת מאסר של עד 20 שנה ועלולים להטיל עליה קנס של 250,000 דולר. האזרחית הישראלית, תושבת ויסקונסין, היא האדם הראשון שהואשם בפשע הקשור לאסלאם מאז אווריט אהרון ג'יימסון שנעצר בדצמבר האחרון, והואשם בתכנון פיגוע חג המולד במקום תיירותי בסן פרנסיסקו.

אנשי המדינה האסלאמית. צילום מסך
אנשי המדינה האסלאמית. צילום מסך

 
סקר שערך ה"וושינגטון טיימס" חשף כי הגיל הממוצע של נאשמים בתמיכה במדינה האסלאמית גדל. בשנת 2014, הגיל הממוצע עמד על 23.5, ומתוך 17 תומכים במדינה האסלאמית שאותרו ב-2017, שישה היו מתחת מגיל 25, שבעה היו מעל גיל 30 וארבעה היו מעל גיל 35.
 
הסיבה לעלייה בגילאי הנאשמים בתמיכה בדעאש היא העובדה כי אלה המספקים תמיכה חומרית למדינה האסלאמית בדרך כלל זקוקים למשאבים כספיים ועל כן עליהם להיות אנשים מבוגרים יותר, בעלי הכנסה גבוהה יותר.