בית משפט הונגרי גזר היום (חמישי) עונש של 25 שנות מאסר על ארבעה חברי כנופיית מבריחים מקומית, בגין חניקתם למוות של 71 מהגרים, בהם נשים וילדים, בתוך משאית בשנת 2015. הארבעה הואשמו בהריגת הקורבנות במהלך שיאו של משבר המהגרים באירופה בשנת 2015. במהלך המשפט הוחלט להרשיעם ולהטיל עליהם את העונש המדובר.



גופותיהם של 59 גברים, שמונה נשים וארבעה ילדים מסוריה, עיראק ואפגניסטן אותרו בתוך המשאית, שננטשה לצד הכביש המהיר האוסטרי ב-25 באוגוסט 2015. כאשר המשטרה האוסטרית פתחה את דלתות המשאית היא גילתה את ערימת הגופות. מהחקירות עלה כי המהגרים נחנקו למוות יומיים קודם לכן. 



האירוע המחריד עורר גינויים בינלאומיים חריפים וגרם לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להודיע על פתיחת דלתות המדינה לכניסת כמיליון פליטים, רובם מסוריה.



המורשעים טענו במהלך המשפט כי הם לא ידעו שהמהגרים מתו, זאת למרות הוכחות שסתרו את גרסתם. אחד מהם, סאמסור לאהו, בן 31 ממוצא אפגני, אמר לבית המשפט כי הוא לא היה מעוניין ב"מוות מיותר של אף אחד".



עם זאת, המשטרה יירטה שיחות טלפון בינו לבין שותפיו, בהם דרש מהם לא לפתוח את דלתות המשאית. "תן להם למות, זו פקודה", הוא נשמע באחת ההקלטות. "אם ימותו", לדבריו, "יהיה אפשר לזרוק אותם ביער בגרמניה". התובע בתיק טען כי לאהו הפגין "תאוות בצע אינסופית" ו"אדישות מפחידה" כלפי המהגרים שהיו נואשים להגיע לאירופה".