גורמים דיפלומטיים דיווחו היום (שישי) כי ייתכן וארצות הברית עתידה לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם. מקורות רבים אומרים כי הדבר "ממשמש לבוא", וכי השאלה היא לא האם ארה"ב אכן תפרוש, אלא מתי. ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, הזהירה את המועצה כבר לפני כשנה כי במידה וההטייה האנטי ישראלית של המועצה לא תפסיק, ייתכן וושינגטון תפרוש מהגוף. 



כזכור, במפגש של המועצה בחודש שעבר עלתה ההצבעה להקים ועדת חקירה שתבחן את ההרג בעזה, וכן להאשים את ישראל בשימוש מופרז בכוח באירועים אלו. ארצות הברית ואוסטרליה היו המדינות היחידות שהצביעו "נגד". שגרירת ישראל בז'נבה, אביבה רז שכטר, נזפה באותה עת במועצה על כך שהיא "מפיצה שקרים נגד ישראל". 



שיחות שנערכו בז'נבה ובניו יורק במטרה לעצב אג'נדה חדשה למועצה לא צלחו, כך לפי דיפלומטים ואקטיביסטים שלקחו חלק בשיחות אלו. בעוד שמשרדו של טראמפ עוד לא הצהיר על החלטה, אך אם ארה"ב אכן תפרוש מהמועצה, זו תהיה הפעם פרישתה השלישית של המעצמה- זאת לאחר שפרשה מהסכם האקלים בפריז, ומהסכם הגרעין עם איראן. 

על אף ההנחה כי פרישתה של ארה"ב מהמועצה תטיב עם ישראל, גורמים אמריקאים אחרים טוענים כי פרישתה של ארה"ב יכולה לגרום לכך שישראל תישאר אפילו יותר מבודדת במועצה, וכן לחזק מדינות כמו מצריים, פקיסטן ורוסיה.