שרת החוץ האוסטרלית ג'ולי בישופ אמרה כי ארצה לא תעביר את השגרירות לירושלים, כך דווח הבוקר (שבת) ב"גרדיאן". על פי הדיווח, דבריה המדגישים כי המדינה לא תלך בדרכו של נשיא ארצות הברית, נאמרו לאחר שהמועצה הפדרלית של מפלגת השלטון הצביעה בעד המעבר. בנוסף, ההחלטה, שאינה מחייבת, קראה גם לעצור את הסיוע לרשות הפלסטינית, עד שתפסיק להעביר תשלומים לאסירים שביצעו פיגועי טרור.

ההצעה נתקבלה ברוב של 43 תומכים מול 31, עם זאת, היא ציינה כי אין סיכוי שהממשלה תאמץ אותה כמדיניות. בישופ הוסיפה: "אני מבינה את הרגישות שמאחורי ההחלטה, אבל הממשלה האוסטרלית לא תעביר את השגרירות לירושלים". שרת החוץ התייחסה להחלטה שהועברה גם כן, לפיה ייעצר הסיוע לרשות הפלסטינית, ואמרה כי "אנחנו עושים כל שאפשר כדי להבטיח שהסיוע שמועבר לפלסטינים ישמש אך ורק למטרות שקבענו".
בישופ ציינה כי כתבה לאחרונה לעמיתה הפלסטיני, במטרה להבטיח שהסיוע האוסטרלי, העומד על כ-43 מיליון דולרים בשנה הבאה, יושקע בתחומי הבריאות, החינוך והממשל. התמיכה הכספית שלנו ברשות הפלסטינית כפופה למזכר הבנות, ולביקורת הדוקה שלנו". אוסטרליה היא אחת מהמדינות שעמדו לצד ארצות הברית, והתנגדו להחלטה שהועברה באו"ם בלילה שבין רביעי לחמישי, לפיה תחל חקירה עצמאית של האירועים האחרונים בגבול הרצועה. שרת החוץ הסבירה כי הם חוששים ממצב שבו "החקירה בנושא לא תהיה עצמאית" ומסיבה זו החליטו להתנגד.