נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדהים את מנהיגי העולם כשאמר במהלך פסגת ה-G-7 שנערכה בשבוע שעבר בקוויבק שבקנדה כי "ישלח 25 מיליון מקסיקנים ליפן, כדי לגרום לראש הממשלה שינזו אבה להפסיד בבחירות", כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, שפורסם הבוקר (שבת), במהלך המפגש טראמפ דיבר על בעיית ההגירה של אירופה. הנוכחים במקום הסבו את תשומת ליבו לעצם נוכחותו של נשיא יפן שאינה נמצאת ביבשת. לדברי פקיד בכיר מהאיחוד האירופי שנכח במקום, באותו הרגע נשיא ארצות הברית אמר: "שינזו, לך אין את הבעיה הזאת, אבל אני יכול לשלוח לך 25 מיליון מקסיקנים, ותוך זמן קצר תסיים את תפקידך".
טראמפ המשיך לעזעז את מנהיגי המדינות שנכחו בכינוס, כשהמשיך לדבר על נושא ההגירה, פנה לנשיא צרפת ואמר לו "אתה חייב להבין בזה, עמנואל, כי הרי כל המחבלים נמצאים בפריז". הגורם הבכיר מהאיחוד האירופי אמר כי "הכעס שהמנהיגים חשו על טראמפ הורגש בחדר, אך כולם ניסו להישאר רציונלים ורגועים". עוד דווח כי נשיא ארצות הברית התייחס לרוסיה, שהיתה חברה בברית המדינות החזקות עד כיבוש חצי האי קרים בשנת 2014, ואמר כי "חצי האי שייך לרוסיה, בגלל שכולם שם רוסים". 
עם זאת, נשיא ארצות הברית הכחיש כל חילוקי דעות או מתחים עם מי ממנהיגי ה-G7. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "התקשורת השקרית והמזויפת טוענת שלא הסתדרתי עם המנהיגים האחרים שנכחו בפסגה בקנדה. הטם טועים - שוב". הוא צירף לציוץ מספר תמונות שבהן הוא נראה מחובק עם מנהיגים אחרים, בהם תרזה מיי ראשת ממשלת בריטניה ונשיא צרפת.

כזכור, טראמפ עזב את הפסגה מוקדם מהצפוי, כשהוא דוחה את ההודעה המשותפת שפרסמו מנהיגי מדינות ה-G7 ביחס למדיניות הטלת המכסים על ייבוא מוצרים למדינותיהם. בנוסף, הוא האשים את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בשחרור "הצהרות כוזבות" במסיבת העיתונאים האחרונה בפסגה. עם זאת, טראמפ עצמו חתם על ההסכם, לפיו יאבקו במדיניות הטלת המכסים על מוצרי ייבוא. הוא טען כי דברי טרודו היו "לא ישרים", וכינה את האחרון "חלש". 
בציוץ הראשון של טראמפ, כתב המנהיג האמריקאי כי "בהתבסס על הצהרות כוזבות של ג'סטין טרודו במסיבת העיתונאים שלו, והעובדה כי קנדה מציבה תעריפים גבוהים במיוחד לחקלאים, עובדים וחברות בארה"ב, הוריתי לנציגינו לא לתמוך בהצהרה הרשמית (של מנהיגי ה-G7), בזמן שאנו בודקים הטלת מכסים על רכבים שמציפים את השוק האמריקני". לאחר מכן, הוסיף: "ראש הממשלה ג'סטין טרודו התנהג בצורה כה כנועה ומתונה במהלך פגישת ה-G7 שלנו, ורק אחרי שעזבתי ערך מסיבת עיתונאים ואמר ש'המכסים של ארה"ב הם די מעליבים' ושהוא לא מסכים 'שישחקו בו'. מאוד לא ישר וחלש. המכסים שלנו הם תגובה ל-270 אחוזים שהטיל על מוצרי חלב".

טרם העימות עם טרודו, טראמפ התייחס במסיבת עיתונאים להוצאתה של רוסיה מארגון ה-G7, שעד 2014 היה ה-G8, וטען כי צריך להחזיר את רוסיה לארגון. כשנשאל האם אפשר לעשות זאת כאשר רוסיה עדיין נמצאת בחצי האי קרים, אותו היא סיפחה במהלך המהפכה באוקראינה תוך שימוש בכוח צבאי ובניגוד לחוק הבינלאומי, הפנה טראמפ את האצבע המאשימה לממשל אובמה, שהסיפוח התרחש במהלך כהונתו, אף ציין כי הוא מעדיף את ה-G8 על גבי ה-G7, ברמיזה שהוא תומך בהשבת רוסיה לארגון גם ללא התקדמות בנוגע למשבר חצי האי קרים.