טראמפ ממשיך להפתיע: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדהים את מנהיגי העולם כשאמר במהלך פסגת ה-G-7 שנערכה בשבוע שעבר בקוויבק שבקנדה כי "ישלח 25 מיליון מקסיקנים ליפן, כדי לגרום לראש הממשלה שינזו אבה להפסיד בבחירות", כך דווח בוול סטריט ג'ורנל היום (שבת). על פי הדיווח, במהלך המפגש דיבר טראמפ על בעיית ההגירה של אירופה. הנוכחים במקום הסבו את תשומת ליבו לעצם נוכחותו של נשיא יפן שאינה נמצאת ביבשת. לדברי פקיד בכיר מהאיחוד האירופי שנכח במקום, באותו הרגע נשיא ארצות הברית אמר: "שינזו, לך אין את הבעיה הזאת, אבל אני יכול לשלוח לך 25 מיליון מקסיקנים, ותוך זמן קצר תסיים את תפקידך".



טראמפ המשיך לזעזע את מנהיגי המדינות שנכחו בכינוס, כשהמשיך לדבר על נושא ההגירה, פנה לנשיא צרפת ואמר לו "אתה חייב להבין בזה, עמנואל, כי הרי כל המחבלים נמצאים בפריז". הגורם הבכיר מהאיחוד האירופי אמר כי "הכעס שהמנהיגים חשו על טראמפ הורגש בחדר, אך כולם ניסו להישאר רציונלים ורגועים".

צביקה פיק שוחרר רשמית מהמרכז השיקומי וחזר לביתו


משפחת פיק חוזרת לנשום לרווחה. לאחר שחל שיפור משמעותי במצבו של צביקה בן ה-68 ולאור מצבו, הוא שוחרר אתמול רשמית מהמרכז השיקומי רעות בתל אביב וחזר לביתו שברמת השרון, לחיק משפחתו ולאשתו שירה ושני בניו הקטנים תים וניל. זאת לא הפעם הראשונה שפיק חוזר לביתו מאז האירוע. במהלך השבועיים האחרונים הזמר יצא לסירוגין לביתו וחזר למרכז השיקומי, אבל כעת הוא עוזב סופית את המחלקה ושב לחייו. 



כזכור, לפני כחודשיים חש המאסטרו ברע במהלך טיסה חזרה מלונדון לישראל והפגין סימנים של חולשה ובלבול צוות המטוס הבחין במתרחש ולאחר שיחה טלפונית עם רופא באל על, הוחלט להנחית את המטוס נחיתת חירום רפואית בהתאם להנחיות התעופתיות ולהבהיל אותו לבית החולים הקרוב.



צביקה פיק. צילום: זוהר שיטרית
צביקה פיק. צילום: זוהר שיטרית


טרור בלוני התבערה ממשיך להשתולל בדרום הארץ   

כ- 15 שריפות התרחשו היום באזור עוטף עזה בעקבות שיגור בלוני תבערה מן הרצועה. הדליקות השתוללו באזור כרם שלום, במרחב כיסופים-רעים, ארז ומוצב פגה. מוקדם יותר אף נחסם כביש 232 באזור בארי. שריפה גדולה אירעה גם במבקיעים. לוחמי האש פעלו להגנה על היישוב ולהשגת שליטה על השריפה ובסיוע מטוסי כיבוי.



מרשות הטבע והגנים מסרו כי בשריפה שהתחוללה בנחל הבשור באזור תל גמה, נשרפו עד כה כ-1000 דונם. בשתי דליקות בשמורת ניר עם נשרפו כ - 150 דונם. אתמול חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני נפץ ועפיפוני תבערה וימשיך לפעול למניעת השימוש בהם". מוקדם יותר ביצע צה"ל ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.



שריפה בעוטף עזה. צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול
שריפה בעוטף עזה. צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול



בכירים אמריקאים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם ודנו עמו על המצב בעזה



היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי נפגשו אתמול עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כך נמסר היום (שבת) מהבית הלבן. בהודעה נכתב כי מטרת הפגישה הייתה "דיון במאמצים לקידום השלום במזרח התיכון ולסיפוק הצרכים ההומניטריים ברצועת עזה". עוד נמסר, כי שלושת הבכירים האמריקאים דנו עם גוטרש ב"אירועים האחרונים שהתרחשו באו"ם". 



הודעת הבית הלבן נמסרה אחרי שדובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני נפץ ועפיפוני תבערה וימשיך לפעול למניעת השימוש בהם". מוקדם יותר ביצע צה"ל ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.



דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, התייחס לביקורם הצפוי בשבוע הבא באזור של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, חברי המשלחת המיוחדת של טראמפ למזרח התיכון, ושפך מים צוננים על "עסקת המאה" אותה הם מנסים לקדם. "הסיור האמריקאי, שהחל בניו יורק ובמסדרונות האו"ם ונועד כדי להעביר תוכנית חסרת משמעות, להפריד את רצועת עזה מהגדה המערבית תוך שימוש בתירוץ ההומניטרי, ולתת את ירושלים על מקומותיה הקדושים לישראל לא ישיג דבר, אלא רק יוביל את האזור לחוסר יציבות ואל הלא ידוע".



"אנו דורשים מהממשל האמריקאי להפסיק לנסות ולעקוף את הממשל הפלסטיני הלגיטימי ולפעול למען שלום על פי החלטות האו"ם ועקרונות הדין הבינלאומי, במתווה שתי המדינות, כאשר בירתה של המדינה הפלסטינית היא מזרח ירושלים, ועל פי גבולות 67'". 



אנטוניו גוטרש. צילום: רויטרס
אנטוניו גוטרש. צילום: רויטרס



האם משבר הפליטים יביא לנפילת הממשלה של מרקל?

משבר ההגירה ממשיך לזעזע את האיחוד האירופי, והפעם מאיים על המנהיגה החזקה ביבשת, אנגלה מרקל: קנצלרית גרמניה עומדת בפני האתגר המשמעותי ביותר ב-12 שנות שלטונה, כאשר בן בריתה הוותיק, שר הפנים הורסט זיהופר, מאיים להורות למשטרת הגבולות למנוע כניסת מבקשי מקלט, בניגוד לעמדתה של מרקל שהכריזה אתמול כי יש למצוא פתרון כולל במסגרת האיחוד האירופי. 



זיהופר, שעומד בראש האיחוד הנוצרי-סוציאלי מבוואריה, המפלגה האחות של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל, דרש בימים האחרונים לאפשר למשטרת הגבולות למנוע את כניסתם של מהגרים ומבקשי מקלט שאין להם מסמכים מתאימים או שכבר נרשמו במדינה אחרת באיחוד האירופי. מחר הוא אמור לבקש את אישור מפלגתו להפעיל את סמכותו ולהורות לשוטרים לעצור את כניסת המהגרים.  עד כה סירבה מרקל להיענות לאולטימטום והבהירה כי היא מתנגדת לצעדים חד צדדיים ועל כן יש למצוא פתרון כולל במהלך פסגת מנהיגי האיחוד בסוף השבוע הבא. מרקל אמרה כי היא תדבר על הסוגיה בפגישתה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביום שלישי הקרוב. מקרון עצמו אמר בסוף השבוע כי הוא תומך במרקל וציין כי היא "האחראית בפני העם שלה והפרלמנט שלה".



אנגלה מרקל. צילום: רויטרס
אנגלה מרקל. צילום: רויטרס



נטלי פורטמן על ג'ארד קושנר שהיה חבר טוב שלה: "הפך לנבל על"



השחקנית נטלי פורטמן אמרה בראיון ששודר הלילה (שבת) ברשת CBS כי "חברה לספסל הלימודים בהרווארד, ג'ארד קושנר, הפך ל'נבל על'". היא הסבירה בשיחה עם סטיבן קולברט כי "אין הרבה דברים מצחיקים לומר על אדם שהיה חבר שלך והפך לכזה דבר". השחקנית והיועץ של הנשיא סיימו את הלימודים באוניברסיטה הנחשבת בשנת 2003. "קושנר השווה את החברים שהוא איבד, בגלל כניסתו לפוליטיקה, ל'תאי עור מתים'".



המראיין ניסה להקשות על פורטמן ותהה - "אז זה אומר שאת תא עור מת". פורטמן השיבה "כן, בגאווה". קובלט התייחס לשמועות לפיהן קושנר היה תלמיד גרוע: "בהחלט כן", חשפה השחקנית ההוליוודית.



נטלי  פורטמן. צילום: רויטרס
נטלי פורטמן. צילום: רויטרס



ראש ממשלת טורקיה: "ישראל זייפה את הניצחון באירוויזיון כדי להתחיל במלחמת דת"



ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים תקף אתמול בראיון לטלוויזיה הטורקית את ניצחונה של ישראל באירוויזיון בחודש שעבר בליסבון. הוא רמז כי ישראל זייפה את הניצחון, כדי שבשנה הבאה התחרות תיערך בירושלים, ותוביל לפתיחה במלחמת דת.



יילדרים טען בראיון כי "ישראל יודעת איך להרוג ולא איך לשיר". בנוסף, הוא תקף את נטע ברזילי וטען כי היא לא זמרת טובה. "היא פשוט לא יודעת לשיר", אמר. טורקיה אינה משתתפת בתחרות האירוויזיון מאז שנת 2013. שנה לפני כן הודיעו הטורקים על החרמת התחרות האירופית בטענה לאפליה בתחרות לטובת מדינות גדולות באיחוד האירופי.



נטע ברזילי. צילום: Pedro Gomes. GettyImages
נטע ברזילי. צילום: Pedro Gomes. GettyImages



לירון אופיר עזב את בית "האח הגדול" וחזר למשפחה והחברה



עזיבה מפתיעה נוספת בבית האח הגדול: נראה כי קצב ההפתעות הפוקדות העונה את בית האח הגדול לא נגמר, ואחרי פרישתו של טאי שרקי, כמו עזיבתה של הדיירת הבולטת תמי מונטאג שחזרה לזרועות בנה שון, הבוקר פרש מבית האח הגדול הדייר לירון אופיר.



הדייר הכי חביב ואופטימי בבית שהצליח לעודד דיירים אחרים בעת משבר ולנקוט בגישה של לחשוב תמיד חיובי, לא הצליח לממש את האג'נדה שלו על עצמו והחליט לפרוש מהתוכנית. הסיבה שגרמה לעזיבתו היא שלירון חש געגועים עזים לזוגתו ובני משפחתו והרגיש כי הוא חייב לשוב לחיק אהוביו. לירון הוא הדייר השביעי שיוצא מבית האח הגדול אחרי שהודחו שמס מרעי, סמואל , אילן קורן, אינה ואורלי יחזקאל שעזבה השבוע את הבית בהדחה בהפתעה.



לירון אופיר. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
לירון אופיר. צילום: שלומי כהן, פלאש 90