הרשויות במקסיקו דיווחו הערב (ראשון) כי אוהדי הנבחרת הלאומית גרמו לרעש אדמה בבירה מקסיקו סיטי, לאחר שהירבינג לוסאנו הבקיע את שער הניצחון על גרמניה בגביע העולם בכדורגל ברוסיה. המכון הגיאולוגי של מקסיקו דיווח על רעש חד בבירה - רגע לאחר שהחלוץ הכניע את השוער הגרמני מנואל נוייר. נמסר כי שני חיישנים זיהו רעש אדמה קל, וכי "הרעידה במקסיקו סיטי נוצרה באופן מלאכותי. יתכן כי על ידי קפיצות מסיביות במהלך השער בגביע העולם. לפחות שני חיישנים איתרו זאת".
אלופת העולם, שהגיעה כאחת המועמדות הבטוחות לזכייה בתואר, נראתה עייפה וחסרת כוחות מול המקסיקנים המהירים שתקפו בלי הפסקה ויצאו למתפרצת מסוכנת בכל פעם שנתנו להם. ונתנו להם הרבה. כבר מהדקה הראשונה הנבחרת ממרכז אמריקה סיכנה את השער של נוייר, שאמנם לא היה אשם בגול שספג ממתפרצת בדקה ה-35 אבל עדיין נראה שהוא לא מה שהיה לפני הפציעה.

אצטדיון לוז'ניקי במוסקבה היה מלא בעשרות אלפי אוהדים, ולמרות שלאירופאים היה ייצוג מרשים הוא התבטל לעומת הכמות המטורפת והקולנית של אוהדי מקסיקו שגדשו את היציעים ואת הרחובות בחוץ, והריעו עם כל מסירה של שחקניהם. למקסיקו אין הרבה כוכבים כמו שיש לגרמניה, אבל בהובלת הקטור הררה, צ'יצ'יריטו, מיגל לאיון והירבינג לוסאנו סחפו איתם את הקהל והפכו את המשחק לחגיגה שלהם. שער אחד הספיק להם כדי לנצח את גרמניה, לראשונה מאז 1985. אלופת העולם פתחה את הקמפיין עם הפסד, ומסתבר שיש לה עוד הרבה לעבוד עליו אם היא רוצה להגן על התואר.
מקסיקו, לעומת זאת, מעולם לא היתה פייבוריטית אבל גם לא עשתה חיים קלים לאף אחת. המרכז-אמריקאים עברו את שלב הבתים בכל מונדיאל בו השתתפו מאז 1982, ועם סגל מלא כשרונות כמו חאבייר הרננדס, הקטור הררה והאחים דוס סנטוס, הם רוצים לעשות זאת גם הפעם מבית קשה במיוחד.