גורם בכיר בארצות הברית טען הערב (שני) כי ישראל היא שביצעה את התקיפה בסוריה, בה נהרגו עשרות לוחמים שיעים סמוך לגבול עיראק, כך דיווחה רשת CNN. מוקדם יותר האשימה סוריה את ארה"ב בתקיפה, שאירעה במוצב צבאי סמוך לדיר א-זור, וכתוצאה ממנה נהרגו 38 לוחמי מיליציות שיעיות בשירות צבא אסד. אך ארצות הברית הכחישה את הדיווח, וכאמור מפנה עתה את האצבע המאשימה לישראל.



המקור הצבאי הסורי צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית, סאנא, אמר כי "הקואליציה האמריקאית תקפה את המוצב הצבאי הסמוך לעיירה אל-הרי בדרום מזרח בוכמאל, מה שהביא למספר הרוגים ופצועים". על פי הדיווח, המתקפה שבוצעה בכלי טיס בלתי מאוייש, באה שלושה ימים בלבד לאחר שחרור האזור לאורך 40 ק"מ וסריקות שכללו אלפיים קילומטרים ממה שנותר לאחר ארגון המדינה האסלאמית, דאעש.



עוד נטען בדיווח כי כי הקואליציה תוקפת מדי פעם מוצבים צבאיים "כדי להרים את המורל של ארגוני הטרור הקורסים תחת המתקפה של הצבא הסורי", וכי "ארצות הברית מסייעת לדאעש כדי שתמשיך בנוכחות הבלתי לגיטימית שלה על אדמת סוריה". בארגון זכויות האדם הסורי דיווחו עוד, כי נמשכת הלחימה במדבר הסורי המזרחי בין כוחות המשטר והמיליציות המזוהות עמו לבין ארגון המדינה האסלאמית, כאשר כוחות המשטר השתלטו על כמה מוצבים באזור בהם ג'באל כאבת, ביר אל-וורק, ביר אל-עטשאן ותל שאדיד.