משרד ההגנה הדרום קוריאני הודיע הלילה (שלישי) כי ארצות הברית וקוריאה הדרומית הסכימו על דחייה של תרגיל צבאי משותף שהיה אמור להיערך באוגוסט, אותה התנו בהתאם לצעדים שתנקוט קוריאה הצפונית, "השיחות ממשיכות כל עוד קוריאה הצפונית מראה כוונות טובות", מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס. הקפאת התרגיל מגיעה בעקבות הצהרת דונלד טראמפ לאחר הפסגה המשותפת עם קים ג'ונג און בשבוע שעבר שיפסיק את התמרונים כל עוד נמשך המשא ומתן עם קוריאה הצפונית. בשיחה עם העיתונאים אמר טראמפ: "אני שונא את משחקי המלחמה מהיום שנכנסתי לתפקיד”, והוסיף: “אנחנו משלמים מיליונים על מיליונים עבור מטוסים וכל זה”.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר כי הוא צפוי לשוב לפיונגיאנג בתוך זמן קצר על מנת להוציא לפועל את ההתחייבויות שנחתמו בפסגת טראמפ-קים בסינגפור. פומפאו, שפגש בפעם השלישית את המנהיג הצפון קוריאני בוועידה בשבוע שעבר, ציין כי "קים הבהיר שהוא מחויב לפרק את ארצו לחלוטין מגרעין, אך נותרה עוד עבודה רבה". לפי דיווח בטלוויזיה הממלכתית הסינית, מנהיג קוריאה הצפונית החל היום ביקור בסין שייערך כיומיים. מדובר בביקור בביקור השלישי שלו בבייגינג השנה.

דגלי קוריאה הדרומית וארצות הברית בתרגיל משותף. צילום: רויטרס
 
טראמפ המשיך בימים האחרונים לחלוק שבחים לשליט קוריאה הצפונית קים ג’ונג־און, על אף הפגיעה השיטתית של המשטר בפיונגיאנג בזכויות אדם, וטען כי עשה זאת כדי למנוע את האפשרות של מלחמה גרעינית בין המדינות.
 
בראיון שהעניק לרשת פוקס במטוס הנשיאותי בדרכו מהפסגה עם קים בסינגפור, נשאל טראמפ לגבי הדיכוי האלים והאכזרי שמפעיל המנהיג הצפון קוריאני. הוא ענה: “יש הרבה אנשים שעשו כמה דברים באמת רעים”, ושיבח את קים על שהצליח להחזיק בשלטון אף שהיה רק בן 27 כאשר ירש את אביו. בשיחה נוספת עם כתב רשת פוקס ביום שישי, על מדשאת הבית הלבן, המשיך טראמפ את הטון המתחנף כלפי קים. “הוא ראש המדינה, הוא המנהיג החזק, לא נותן לאף אחד לחשוב אחרת”, אמר הנשיא האמריקאי. “הוא מדבר עם אנשיו - והם בדום. אני רוצה שהאנשים שלי יעשו אותו דבר”.

טראמפ וקים בפגישתם בסינגפור בשבוע שעבר. צילום: רויטרס
 
לאחר מכן דיבר טראמפ עם עיתונאים נוספים, וטען כי רק “צחק” כאשר אמר את הדברים על קים. כאשר נשאל כיצד הוא יכול להגן על מצב זכויות האדם בקוריאה הצפונית, השיב טראמפ כי הסיבה היא הרצון להרגיע את קים. “יודעים למה? כי אני לא רוצה לראות מלחמה גרעינית הורסת אתכם ואת משפחתכם”, אמר. “אני רוצה יחסים טובים עם קוריאה הצפונית. אני רוצה יחסים טובים עם מדינות רבות אחרות”.
 
הנשיא גם יצא נגד קודמו בתפקיד, ברק אובמה, על שלטענתו “היה מוכן לצאת למלחמה נגד קוריאה הצפונית” ואף אמר לו בעבר כי הנשק הגרעיני הצפון קוריאני הוא “הבעיה המסוכנת ביותר”. “פתרתי את הבעיה”, התרברב טראמפ. “כעת אנחנו גורמים לכך שזה יישמר, והכל, מלבד הבעיה הזו, נפתר בגדול”. טראמפ אף טען כי נתן לקים “מספר ישיר מאוד", שיאפשר למנהיג הצפון קוריאני להתקשר אליו “אם יש בעיה כלשהי”. 

בתוך כך, ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי טראמפ שקל להקדים ביממה את המפגש עם קים, בניגוד לתכנון המוקדם. גורמים המודעים לפרטים סיפרו לעיתון כי כאשר טראמפ נחת בסינגפור ביום ראשון בערב, שעות אחדות אחרי שקים הגיע למדינה, הוא פנה לעוזריו ואמר: “אנחנו פה עכשיו, למה אנחנו לא יכולים פשוט לעשות את זה?”. אולם מזכיר המדינה, מייק פומפאו, ודוברת הבית הלבן, סנדרס, הצליחו לשכנע את טראמפ ששינוי לוחות הזמנים עלול לשבש את הסיקור הטלוויזיוני, מאחר שמדובר ביום ראשון בלילה לפי שעון ארה”ב. כמו כן, אמרו לנשיא כי ניתן לנצל את היום הפנוי לצורך השלמת ההכנות לפגישה ההיסטורית.