אז איך קיבלו באיראן את עניין גונן שגב? אם אתם מתייחסים לאנשי המשטר, מתברר כי שם מנסים להכחיש את העניין, ואף טענו כי יש לזלזל במה שישראל טוענת שקרה. מצד שני, חזבאללה הגיב וטען כי מדובר בניצחון גדול של האיראנים. אבל איך התקבלו הידיעות הללו ברחוב בטהרן? מתברר כי ברוב הרשתות ובכלל, האיראנים החליטו להתייחס לעניין בעיקר בצורה צינית.



ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן, התראיינה אצל בן כספית וספי עובדיה ב-103FM והתייחסה לביקורות באיראן לנושא: "אני רוצה לצנן את האווירה. הם לא באמת באופוריה, אלא בעיקר עושים סאטירה על המצב. בגלל שכל הזמן נעצרים אנשים בגלל שהם מתנגדים למשטר, וידוע מיהם האנשים האלה, אז לכל אחד כזה יש קמפיין עם האשטג של free. כעת הם עושים את זה על גונן שגב, ורובם משתמשים באותן מילים שמבקשות לשחרר.

אחרים החליטו כי הדבר הזה הוא בעיקר מצחיק, והחליטו להפנות את החצים כלפי ישראל, בעיקר לאחר המבוכה שניסתה לגרום לאיראן במהלך חשיפת הארכיון שהגיע לישראל. חלק מהאנשים כתבו ברשתות ש"נתניהו אמר שעל כל 50 אנשי משמרות המהפכה יש לישראל מרגל, אז לנו יש מרגל על כל חמישה שרים". עוד נכתב ש'פעם הבאה שנתניהו מגיע לאזור, שיחזיר את העט שהשארנו לו על השולחן'. אחרים טענו כי 'אם היתה לנו אפשרות להכניס שר לעמדת מרגל, ליישר את ת"א  לא צריכה להיות בעיה'. בחלק הרציני, יש כאלה שאומרים - הצלחנו, ברכות גדולות על כך שהוא עזר לעם הפלסטיני". 

ישנה גם תיאוריה שהם חשפו אותו כי הוא לא הביא חומר טוב
"זאת אחלה תאוריית קונספירציה, אבל לא נראה שהיא מציאותית. אגב, לאחר שישראל לקחה את המסמכים מאיראן, מתנגדי המשטר שמחו לאידו ואמרו שאנחנו מצייצים אתם עוצרים אותנו, אבל מתחת לאף שלכם המוסד גנב את כל הדברים ולא ידעתם, ולא עצרתם אף אחד".

כזכור, מאמש מתחילים ברשת להגיב לעניינים: "אחד הגולשים כתב על שגב כי 'פעם הוא הואשם באשמת שווא כמבריח סמים, והיום מאשימים אותו בריגול למען איראן". ואילו אחר כתב בפרסית, כי "עלינו לצאת להגנתו גם בעברית וגם באנגלית". אחר המכונה "ניאו אינקלאבי" כתב: "אנו דורשים את שחרורו של האדם החף מפשע", עבד אל-עאלי הביע דאגה לגורלו של השר שגב. "המשטר הציוני עצר אדם תמים על נסיעתו לאיראן", צייץ. "משפחתו של גונן שגב מודאגת מאוד לחייו וקוראת לקהילה הבינלאומית להתערב. הגן על אדם יקר זה עם האשטאג #FreeGonenSegev כדי שיגיע לכל העולם".
 
עם זאת, לא כל הכותבים באיראן הזדהו עם גורלו של השר שסרח, וחלקם אף השתמשו במקרה כדי לתקוף את המשטר בטהרן. "מי שמשרת את האייתוללות מגיע לו עונש מוות, בדיוק כפי שהם מוציאים להורג את הנאשמים בריגול בתוך איראן", אמר אחד מהם. גולשים אחרים הזכירו את הוצאתו להורג של מוחמד ריזא בבאג'אני שהורשע בהרג שלושה שוטרים במהלך ההפגנות בצפון טהרן בפברואר שעבר, במה שהוגדר "פיגוע דריסה".