ערוץ הטלוויזיה אוריינט מפרסם היום (שלישי) כי כוחות חזבאללה הוציאו להורג 23 חיילים משורות המיליציות התומכות במשטר הסורי, אשר סירבו לצאת ולהילחם באזור העיר דרעא, כך על פי מקורות של האופוזיציה. על פי הדיווח, החיילים הם אנשי חטיבת הדיוויזיה התשיעית, כשאת ההוצאה להורג מבצע מנהיג המיליציה של חזבאללה, ואסים ח'אדור. הדיווחים מגיעים בניגוד לעמדה כי חזבאללה נסוג כבר מהאזור הזה.

כתב הערוץ הסביר כי הסיבה להוצאתם להורג היא סירובם של חברי המיליציה לעלות במכוניות אל דרעא, דרך גשר המכונה "גשר המוות", ממערב לעיר ח'רבת ר'זאלה, כאשר משם מונעים הכוחות מעבר של אזרחים לדמשק או לכפרים סמוכים. המורדים באזור הודיעו כי במהלך השבוע תקפו שיירה צבאית סורית שניסתה לתפוס את מקומה בעיר, אך בעקבות מארב ולחימה קשה, גרמו אבידות קשות לכוחות המשטר, מה שאילץ אותם לחזור ולסגת חזרה לאזור הדיוויזיות האיראניות.
בינתיים, בעולם הערבי ממשיכים לעסוק בהפגזה שגרמה למותם של 38 חיילי מיליציות איראניות. ארגון "גדודי חזבאללה" העיראקי אמר בתגובה למתקפה האווירית במזרח סוריה, כי המתקפה תוביל לפתיחת חזית עם ישראל, וכי התגובה תבוא לאחר שיגלה הארגון מי בדיוק עומד מאחורי המתקפה. 

הארגון, אשר חלק ניכר מקרב עשרות ההרוגים במתקפה הם לוחמיו, הודיע כי לא הופתע מהתקפת "מטוסי הרשע האמריקאים-ציונים". נוכחות הארגון בגבול הסורי-עיראקי ומלחמתו נגד דאעש, כך נאמר, מדירה שינה מעיניהן של ארצות הברית וישראל, השואפות לשמר את קיומו של דאעש כ"פגיון רעל הנעוץ בגוף האסלאמי" וכן כעילה לנוכחות הצבאית האמריקאית באזור.
"הפשע המתועב הזה יביא לפתיחת חזית עם הישות הציונית והפרויקט האמריקני, ואנו בגדודי חיזבאללה לא נהסס ללכת לקראת העימות הזה", נכתב בהודעה. בהמשך נאמר כי המתקפה לא תעבור ללא מענה, וכאשר יגלה בתקופה הקרובה מי עומד מאחוריה, יוכל הארגון להגיב "בהתאם לגודל הפשע", נכתב.