סוף למשבר: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (רביעי) על צו נשיאותי שנועד להפסיק את הפרדת המשפחות החוצות את הגבול הדרומי עם מקסיקו באופן בלתי חוקי. בכך הסתיים המשבר סביב הפרדת ילדי המהגרים מהוריהם. "נשמור על המשפחות ביחד ובאותו זמן נוודא שיש לנו גבול מאוד חזק", אמר טראמפ. "לא אהבתי את המראה ואת ההרגשה של משפחות שמופרדות". 



טראמפ חותם על הצו הנשיאותי. צילום: רויטרס

"אני אחתום על משהו בקרוב שיעשה זאת", אמר מוקדם יותר הנשיא לכתבים בבית הלבן. "אעשה משהו שיהיה זמני ובסופו של דבר יושלם על ידי חקיקה". טראמפ יתמוך בחוק שיסיים את מדיניות ההפרדה של ילדים ממשפחותיהם, כך מסר בכיר בבית הלבן לאתר "דה היל". הבכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי הנשיא רוצה שהקונגרס יאשר חקיקה למנוע "חורים" בחוק ההגירה שגורמים להפרדת המשפחות. טראמפ צייץ הבוקר כי הוא "עובד על משהו" לפתרון המצב בגבול.  



הנשיא האמריקאי אמר בעבר כי הוא תומך בשני צעדי חקיקה רחבים שהציעו הרפובליקנים בבית הנבחרים והכוללים גם מימון של החומה בגבול הדרומי וכן קיצוצים להגירה החוקית. אך כעת הבית הלבן שולח מסר לפיו הוא פתוח לטווח רחב יותר של אמצעים על מנת לסיים את המדיניות, שמעוררת התנגדות בארצות הברית ובעולם. 



הדמוקרטים בסנאט תומכים בהצעת חוק של הסנטורית דיאן פיינסטיין, בעוד הרפובליקנים תומכים בהצעת חוק של הסנטור טד קרוז הדורשת כי ילדים יישארו עם בני משפחותיהם וכי יווצר "תהליך מואץ" לבחינת בקשות למקלט. 

הפגנה למען ילדי מהגרים בארה"ב . צילום: רויטרס
הפגנה למען ילדי מהגרים בארה"ב . צילום: רויטרס

 כ-2,000 ילדים הופרדו ממשפחותיהם בגבול ארה"ב-מקסיקו והועברו למרכזי מעצר לקטינים, בעקבות מדיניות "אפס סובלנות" של הממשל כלפי הגירה בלתי חוקית. טראמפ השתתף אתמול בישיבה סגורה של מחוקקים רפובליקנים בבית הנבחרים שבה אמר כי הוא יחתום על כל חוק שיאושר. ההצבעה מתוכננת להיערך ביום חמישי. 
 
שורה של פוליטיקאים דמוקרטים, אנשי תקשורת וסלבריטאים תקפו בחריפות את מדיניות ההגירה. ראש הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר של ארצות הברית, הגנרל מייקל היידן, ערך השבוע השוואה בין מדיניות הממשל האמריקאי לבין השואה. היידן, מבקר חריף של ממשל טראמפ, העלה פוסט לטוויטר עם תמונה של מסילות הרכבת בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו, עם הכיתוב: "גם ממשלות אחרות הפרידו בין אימהות וילדים".