נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (חמישי) כי הוא הנחה את הסוכנויות הפדרליות להתחיל לאחד מחדש ילדים עם הורים שהופרדו בגבול מקסיקו, בעוד שרעייתו מלניה טראמפ הגיעה לגבול הדרומי על מנת לסקור את המשבר סביב הפרדת משפחות המהגרים. 
הגברת הראשונה נחתה במקאלן שבמדינת טקסס בביקור פתע, וביקרה במתקן מעצר שבו מוחזקים ילדים. בכך הפכה מלניה לבת משפחת טראמפ הראשונה שהגיעה לחזות בעצמה במצב בגבול. "היא רוצה לראות מה אמיתי", אמרה הדוברת של רעיית הנשיא, סטפני גרישם. "היא רוצה לראות כמה שיותר קרוב למה שראתה בטלוויזיה. היא רוצה לראות תמונה מציאותית של מה שקורה". 
טראמפ חתם אתמול על צו נשיאותי על מנת להפסיק את ההפרדה של משפחות שנכנסות לארצות הברית באופן בלתי חוקי. המדיניות עוררה תגובות סוערות בארצות הברית ובעולם. הצו של טראמפ מעביר הורים עם ילדים לקידמת התור עבור הליכי הגירה. 


הפגנה למען ילדי מהגרים בארה"ב. צילום: רויטרס
הפגנה למען ילדי מהגרים בארה"ב. צילום: רויטרס

 

עם זאת, הצו צפוי להיתקל בבעיות משפטיות בשל פסק דין מ-1997 שאוסר על מעצר קטינים מעבר ל-20 יום, ובשל כך לא מאפשר את החזקתם עם הוריהם מעבר לפרק זמן זה. הממשל קרא גם לצעדי חקיקה שישנו את המצב באופן קבוע, אך הרפובליקנים בבית הנבחרים אמרו כי שתי הצעות חוק שלהם לסיים את הפרדת המשפחות צפויות להידחות בהצבעות במהלך היום.