רשת CNN פרסמה היום (שישי) עדויות של ילדי מהגרים אשר הופרדו מהוריהם, בהן נחשפה רמת אלימות יוצאת דופן שהופעלה נגדם, תוך אזיקתם, הכאתם ואף וסימומם, זאת כיממה לאחר שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הנחה את הסוכנויות הפדרליות להתחיל לאחד מחדש ילדים עם הורים שהופרדו בגבול מקסיקו.



אחד הצעירים סיפר כי כאשר ניסה לברוח מהמקלט שבו הושם, הוא הועבר למתקן אחר לאחר כחודשיים, שם נכנס לעימותים עם צעירים אחרים ואף פגע בעצמו. לטענתו, הוא הועבר לשם בגלל "בעיות התנהגותיות", מה שמגובה באבחון שעבר, בו נתגלה כי הוא סובל מהפרעות קשב וריכוז וחרדות מתמשכות. "היו קושרים לי את הידיים מאחורי גבי כדי שלא אוכל לזוז. לפעמים השתמשו בעטים כדי לדקור אותי בצלעות ולפעמים תפסו לי את הלסת בידיים", הוא מספר. "חברי הצוות היו גדולים ממני, ולפעמים שלושה או ארבעה מהם היו משתמשים בכוח נגדי ואף הותירו לי צלקות וחבורות על הצלעות ועל הכתפיים שלי".



ילדים שהוחזקו במתקן אחר מסרו בהצהרותיהם המשפטיות כי הוזרקו לגופם סמים כדי להרגיעם. בן 13 מאל סלבדור אף תיאר תקרית שבמהלכה הותקף על ידי צוות המתקן בו שהה לאחר שניסה לברוח, מה שגרם לו להתעלף. בשיא העימות ניתנה לו זריקה על מנת "להרגיעו". לטענתו, "לפני שהם נתנו לי את הזריקה, הרגשתי סחרחורת והיה קשה לי לנשום. כאב לי מאוד בכל הגוף ולא רציתי לקבל את הזריקה".



טראמפ. נכנע ללחץ והורה לאחד את המשפחות. צילום: רויטרס
טראמפ. נכנע ללחץ והורה לאחד את המשפחות. צילום: רויטרס



אחרים סיפרו כי אילצו אותם לקחת גלולות שכונו "ויטמינים" על ידי אנשי הצוות. הכדורים הללו, לדבריהם, ניתנו להם ללא הסכמתם. רשומות רפואיות שהוגשו כראיות משפטיות הראו שלילדים הוזרקו סמי הרגעה ותרופות אנטי-פסיכוטיות, וכי רבים מהכדורים היו ממכרים.



ילדה בת 11, המכונה מריצ'לה, טענה ברישומי בית המשפט שהיא לוקחת 10 כדורים ביום, ושהיא לא מבינה מדוע עליה לעשות זאת. "כשאני לוקחת את התרופות אין לי מצב רוח. זה מגעיל, אני לא אוהבת לקחת אותן ואני סובלת מתופעות לוואי רבות, כולל כאבי ראש, אובדן תאבון ובחילות".



היא הסבירה כי היא חששה לסרב לקחת את התרופות בידיעה שאפשר להאריך את שהותה במתקן בו שהתה. "היום אחת הבנות הייתה נסערת ומישהו ניסה להרגיע אותה, אבל המורה אמר לא לדבר איתה ונתן לה זריקה. היא נעשתה עצובה כל כך עד שהיא ניסתה לחתוך את עצמה", סיפרה הצעירה, שסיכמה: "אני לא מרגישה בטוחה כאן".



"נראה שיש רמת אכזריות שלא ראיתי קודם, ואדישות אמיתית לרווחת הילדים", אומרת הולי קופר, אחת מעורכי הדין הרבים הקוראים תיגר על מעצרם של הקטינים. קופר מבקרת באופן קבוע במתקני הכליאה ומייצגת מספר מהגרי עבודה.