נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) כי הסנקציות על קוריאה הצפונית יוארכו בשנה נוספת. הנשיא ציין כי "קוריאה הצפונית עדיין מהווה איום משמעותי ובלתי רגיל על בטחונה של ארצות הברית". הסנקציות משפיעות בין היתר על נכסים השייכים לדיקטטורה המבודדת, ונמצאים בשטחי ארצות הברית.
הדבר קורה למרות הפסגה שקיימו המנהיגים בסינגפור מוקדם יותר החודש. הוא נפגש עם נשיא קוריאה הצפונית בסינגפור, במלון "קאפלה" ולחצו זה את ידו של זה. הנשיא האמריקאי אמר בכניסה לפגישה, תוך שהוא לוחץ את ידו של מנהיג המדינה המבודדת בעולם כי "הפסגה תהיה הצלחה נהדרת. אני בטוח שיהיו לנו יחסים נהדרים". 
לאחר 45 דקות הם יצאו מהפגישה, שהתקיימה בארבע עיניים, ואמר למקבילו הצפון קוריאני: "אני מצפה לעבוד איתך, נפתור בעיות גדולות ביחד". בתום פגישה זו החלה פגישה נוספת בין נציגי המשלחות שבסופן יצאו שני המנהיגים להליכה משותפת. טראמפ אמר לאחר יציאתו מהפגישה כי "היא הייתה מוצלחת וחיובית יותר ממה שמישהו ציפה". לאחר מכן חתמו שני המנהיגים על הסכם הבנות בנוגע למצב בחצי האי הקוריאני.

דונלד טראמפ אמר: "אנחנו חותמים על מסמך משותף. יש לנו יחסים מצוינים. אני רוצה להגיד שאני מתכבד לחתום על ההסכם. שני הצדדים יהיו מרוצים. הושקעה עבודה רבה". בנוסף ציין טראמפ כי הוא מצפה שהפירוק יחל מאוד מהר". לאחר מכן הוסיף ואמר טראמפ לעיתונאים כי "מנהיג קוריאה הצפונית הוא איש מוכשר מאוד" וכי יזמין אותו לבית הלבן.