לאחר שהצהירו לפני מספר ימים כי יידחו תמרון משותף, ארצות הברית וקוריאה הדרומית החליטו לבטל שני תרגילים צבאיים משותפים בין שתי המדינות, כך מסר הלילה (שבת) הפנטגון. ההחלטה התקבלה ברקע פסגת טראמפ-קים שנערכה בשבוע שעבר, בה בין היתר הוסכם לפרז לחלוטין מנשק גרעיני את חצי האי הקוריאני ולבטל תרגילים צבאיים ארצות הברית לבת בריתה.
"על מנת שנגיע לתוצאות המבוקשות של הפסגה, ובשיתוף פעולה עם בעלת בריתנו דרום קוריאה, שר ההגנה מאטיס ביטל באופן מוחלט את התרגילים שתוכננו לשלושת החודשים הקרובים", אמרה דוברת הפנטגון, דיינה וויט.
טקס החתימה על ההסכם בפסגה בסינגפור - צילום: רויטרס

אך בתוך כך, נשיא ארצות הברית טראמפ הודיע אתמול כי הסנקציות על הדיקטטורה יוארכו בשנה נוספת. טראמפ ציין כי "קוריאה הצפונית עדיין מהווה איום משמעותי ובלתי רגיל על בטחונה של ארצות הברית". הסנקציות משפיעות בין היתר על נכסים השייכים לדיקטטורה המבודדת, ונמצאים בשטחי ארצות הברית.

שלשום אמר טראמפ במהלך ישיבת הקבינט של ממשלו כי קוריאה הצפונית "עצרה את שיגור הטילים, כולל טילים בליסטיים, הם הורסים את אתרי המנועים שלהם, מפוצצים אותם. הם פוצצו כבר את אחד מאתרי הניסוי הגדולים שלהם. למעשה זה בעצם ארבעת אתרי הניסוי הגדולים ביותר שלהם". עוד אמר טראמפ כי "הדבר הגדול יהיה פירוק כולל מהגרעין, מה שכבר התחיל".

בפסגה שקיימו המנהיגים בסינגפור מוקדם יותר החודש, נפגש טראמפ עם קים ג'ונג און במלון "קאפלה" ולחץ את ידו. הנשיא האמריקאי אמר בכניסה לפגישה, תוך שהוא לוחץ את ידו של מנהיג המדינה המבודדת בעולם כי "הפסגה תהיה הצלחה נהדרת. אני בטוח שיהיו לנו יחסים נהדרים". 

לאחר 45 דקות הם יצאו מהפגישה, שהתקיימה בארבע עיניים, ואמר למקבילו הצפון קוריאני: "אני מצפה לעבוד איתך, נפתור בעיות גדולות ביחד". בתום פגישה זו החלה פגישה נוספת בין נציגי המשלחות שבסופן יצאו שני המנהיגים להליכה משותפת. טראמפ אמר לאחר יציאתו מהפגישה כי "היא הייתה מוצלחת וחיובית יותר ממה שמישהו ציפה". לאחר מכן חתמו שני המנהיגים על הסכם הבנות בנוגע למצב בחצי האי הקוריאני.