דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, פרסמה היום (שבת) ציוץ בדף הטוויטר שלה, בו היא טוענת כי אמש סולקה על ידי ההנהלה ממסעדה, רק מפני שהיא עובדת עבור נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. 

"אמש התבקשתי על ידי מנהלת המסעדה בוויריג'יניה לעזוב את המקום, כיוון שאני עובדת עבור טראמפ, ומתוך נימוס עזבתי", כתבה סנדרס בציוץ. "מעשיה אומרים הרבה יותר עליה מאשר עלי. אני תמיד עושה את המיטב כדי להתייחס לאנשים בכבוד, כולל אלו שאני לא מסכימה איתם. וכך אמשיך לעשות".

ממשלו של טראמפ היה מאז ומתמיד שנוי במחלוקת ומוקף ביקורות רבות מהעולם ומארה"ב, אך נראה כי כעת הביקורות אף מחריפות, זאת בעקבות האירועים הקשים בגבול ארה"ב-מקסיקו, בו מופרדים ילדי המהגרים ממשפחותיהם ומוחזקים בתנאים תת אנושיים. על רקע דברים אלו קרא אף ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור, וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי, לדחות את הפגישה המתוכננת עם טראמפ בחודש יולי. 

דבר נוסף שעורר תמורות רבות ברשתות ובעולם היה המעיל שלבשה הגברת הראשונה, מלניה טראמפ, בעת שביקרה בגבול ופגשה את ילדי המהגרים העצורים, לאחר שהופרדו מהוריהם. מעילה של מלניה עורר סערה רבה בעקבות הכיתוב שהופיע בגבו, בו נכתב "לא באמת אכפת לי, ולכם?". בתגובה לטקסט, ולחוסר הרגישות שמציג לכאורה, אמר דונלד טראמפ כי "הכיתוב על המעיל מתייחס לפייק ניוז של המדיה. מלניה למדה עד כמה הם לא ישרים וכבר לא אכפת לה". תגובתו של טראמפ עצמה עוררה סערה רבה. מלניה הייתה הראשונה ממשפחת טראמפ שהגיעה לחזות בעצמה במתרחש בגבול. 

בהמשך השבוע חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי על מנת להפסיק את ההפרדה של משפחות שנכנסות באופן לא חוקי לארצות הברית. הצו אף מעביר הורים עם ילדים לקדמת התור עבור הליכי הגירה. בנוסף טראמפ הנחה את הסוכנויות הפדרליות להתחיל לאחד מחדש ילדים עם הורים שהופרדו בגבול מקסיקו.