נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי "מהגרים בלתי חוקיים צריכים להיות מגורשים מהמדינה באופן מיידי, ללא המתנה לדיון בבית משפט או לגזר דין. המערכת שלנו לועגת למדיניות הגירה טובה השומרת על חוק וסדר". בציוץ נוסף כתב: "הגירה חייבת להיות מבוססת על כישרון - אנחנו צריכים אנשים שיסייעו להפוך את אמריקה לנהדרת שוב".



בשבוע שעבר, טראמפ חתם על צו נשיאותי על מנת להפסיק את ההפרדה של משפחות שנכנסות לארצות הברית באופן בלתי חוקי. המדיניות עוררה תגובות סוערות בארצות הברית ובעולם. הצו של טראמפ מעביר הורים עם ילדים לקידמת התור עבור הליכי הגירה. הוא ציין כי הנחה את הסוכנויות הפדרליות להתחיל לאחד מחדש ילדים עם הורים שהופרדו בגבול מקסיקו. 



בתוך כך, הגברת הראשונה, מלניה טראמפ, עוררה בשבוע שעבר סערה בעת שביקרה את ילדי המהגרים העצורים בגבול עם מקסיקו, לאחר שהופרדו מהוריהם. היא הגיעה למקום כשהיא לובשת מעיל שכתוב על גבו - "לא באמת אכפת לי, ולכם?". הטקסט עורר סערה בארצות הברית על חוסר הרגישות לכאורה, זאת דווקא לאחר המחמאות שקיבלה הגברת הראשונה על מעורבותה בסוגיה. הדוברת של טראמפ אמרה כי "לא היה שום מסר סמוי" בכיתוב על המעיל. בעלה של מלניה, הנשיא טראמפ, צייץ בטוויטר בתגובה כי "הכיתוב על המעיל מתייחס לפייק ניוז של המדיה. מלניה למדה עד כמה הם לא ישרים וכבר לא אכפת לה". 


 
טראמפ נחתה במקאלן שבמדינת טקסס בביקור פתע, וביקרה במתקן מעצר שבו מוחזקים הילדים. "היא רוצה לראות מה אמיתי", אמרה הדוברת של רעיית הנשיא, סטפני גרישם. "היא רוצה לראות כמה שיותר קרוב למה שראתה בטלוויזיה. היא רוצה לראות תמונה מציאותית של מה שקורה".