ניצחונו של רג'פ טאיפ ארדואןבבחירות שנערכו אתמול בטורקיה הביאו אותו לעמדת כוח חסרת תקדים מאז מותו של מקים טורקיה המודרנית, אטאטורק. רוני אנג'ל, אזרחית ישראלית וטורקית, שאף שימשה כמשקיפה בקלפי באיסטנבול, התראיינה הבוקר (שני) לגל"צ, וסיפרה על ההפתעה הלא מפתיעה בזכייתו של הנשיא.



"אצלי לא היו זיופים, גם לא בבית הספר שבו התנדבתי נראה שארדואן ניצח, כנראה שרוב האנשים רוצים אותו", פתחה אנג'ל את דבריה. "ארדואן קיבל 52.5% מהקולות, אבל מה שמפתיע זה שהמפלגה הכורדית קיבלה כמעט 11.5% ונכנסה לראשונה בפרלמנט. אתמול זה היה יום חג לכורדים בטורקיה", היא הוסיפה. 



"בקרב מתנגדי השלטון הייתה תקווה שמשהו יכול להשתנות", המשיכה אנג'ל תוך שהיא מציינת שיריבו, מוהרם אינצ'ה קיבל 30.7%, כמות אותה הגדירה כמכובדת, והוסיפה שבשלב זה האופוזיציה עדיין לא הכירה בניצחון של ארדואן. "כנראה שלהרבה ארדואן עושה טוב", סיכמה אנג'ל את דבריה, כשנשאלה מדוע הטורקים מצביעים לו למרות הפגיעה בדמוקרטיה, "טורקיה מתפתחת, אם זה תחבורה ציבורית, קווי מטרו ואוטובוסים ובערים, הוא כנראה עושה טוב להרבה אזרחים, ואולי אנחנו לא רואים את זה", היא סיימה.

כזכור, ארדואן זכה אמש בבחירות בטורקיה לאחר שקיבל כ-52.5% מהקולות על פי הספירה הרשמית שפרסמה המדינה, אם זאת באופוזיציה טוענים כי ארדואן לא הצליח לעבור את רף ה-50% הדרוש כדי להימנע מסיבוב שני, ויהיה עליו להתמודד מול אינצ'ה על הנשיאות. לראשונה מזה 15 שנה, הייתה לארדואן יריבות בדרך לנשיאות.