ראש מפלגת האופוזיציה הכאמליסטית בטורקיה מוהרם אינצ'ה הודה היום (שני) בהפסד והודיע כי הוא מקבל את תוצאות הבחירות שהעניקו לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כהונה נוספת בתפקיד, ללא סיבוב שני. עם זאת, בנאום ההפסד האשים אינצ'ה כי תנאי ההתמודדות לא היו הוגנים, והזהיר מפני התדרדרות הדמוקרטיה הטורקית והפיכת המדינה לדיקטטורה.



"זכינו ב-15 מיליון קולות", אמר אינצ'ה בנאום ההפסד, והבטיח לפעול למען הגדלת כוחה של המפלגה, אך הוסיף כי "הבחירות לא היו הוגנות מהכרזתן ועד הכרזת התוצאות". לאחר מכן פנה אינצ'ה לארדואן וקרא לו "לפעול למען כלל תושבי טורקיה, ולא רק לאלה שהצביעו עבורו", והזהיר כי "הנתיב בו צועד כעת הממשל במדינה הוא מסוכן מאוד, כאשר הוא הופך למדינה תחת שלטון יחיד". 



במקביל לכך, הכלכלה הטורקית שנמצאת במשבר הגיבה בחיוב לבחירתו מחדש של ארדואן. הלירה הטורקית, שאיבדה מערכה בחודשים האחרונים עלתה ביממה האחרונה ב-1.5%, ומדד המניות המרכזי עלה גם הוא ב-2.2%. מומחים כלכליים הסבירו את העלייה בכך שהמשקיעים חששו מתקופה של חוסר יציבות במדינה ולכן בחירתו של ארדואן החזירה אותם לשוק, עם זאת הם הזהירו כי אם ארדואן ינצל את כוחו ויפעל באופן שלא יתרום לכלכלת המדינה, המדדים יכולים לרדת חזרה.