אפקט טראמפ? בשל הצניחה הגדולה במטבע האיראני, הריאל, המשיכו גם היום (שני) עשרות מסוחרי השוק בבירה טהרן להשבית את העבודה, במחאה על ההידרדרות המתמשכת בערך המטבע. על פי סרטונים שהפיצה האופוזיציה האיראנית, הסוחרים פתחו בשביתת מסחר, ובדיווחים ברשתות החברתיות ובאתרים המזוהים עם האופוזיציה, עולה כי בעלי חנויות ב"סראי מלי" ובקניון "פארסיאן" הגדול בבירה טהרן, יצאו לצעדת מחאה לעבר כיכר סבזה, הממוקם בסמוך לבזאר הגדול, ולכיכר בהארסטן שליד הפרלמנט.



הסוחרים קראו לעמיתיהם להצטרף למחאה על רקע הידרדרות ערך הריאל האיראני והביעו מחאה נגד מעורבותה של איראן ברצועת עזה ובלבנון ובזכות השאה האיראני. 


הפגנת הסוחרים בטהרן

הריאל צלל אתמול לשפל חדש בשוק השחור מול הדולר האמריקני, כשהוא ממשיך את ירידתו התלולה בתקופה האחרונה. זאת בשל החשש מחידוש הסנקציות האמריקניות שעליהן הכריז הנשיא דונלד טראמפ בחודש שעבר, כשפרש מהסכם הגרעין.



אתר Bonbast.com העוקב אחרי שער החליפין הלא רשמי באיראן, דיווח כי דולר אחד נמכר תמורת 90 אלף ריאל, בהשוואה לשער של 75 אלף ריאל שנרשם בסוף השבוע. זאת, במקביל ל-42.5 אלף ריאל לדולר על פי השער הרשמי של הבנק המרכזי באיראן, כפי שדיווח האתר currencyc.com.



יודגש, כי באפריל הודיעה הממשלה על "איחוד מחיר הדולר" במדינה, אך הדבר לא הביא לשינוי בשוק השחור, בעיקר לאחר ביטול הסכם הגרעין מצד ממשל הנשיא דונלד טראמפ.