דו"ח של המודיעין הגרמני שפורסם החודש, חשף כי המרכז הקהילתי "אל מוסטפא", הממוקם בברמן שבצפון גרמניה הוא מרכז גיוס כספים לארגון החזבאללה בלבנון. הדו"ח טען, כי המרכז אכן תומך בארגון, בעיקר באמצעות גיוס תרומות. מדינות כמו ארה"ב, קנדה, הליגה הערבית, הולנד וישראל כמובן, מסווגות את המליציה הלבנונית כארגון טרור. גרמניה והאיחוד האירופי מגדירים רק את הזרוע הצבאית שלו כישות טרוריסטית.

ה"ג'רוזלם פוסט" חשף את חשבון הבנק של הארגון השיעי - "ספרקאסה" שבברמן. סוכנות המודיעין של ברמן, המקבילה הגסה לשב"כ, אמרה כי בארגון "אל-מוסטפא" יש כ -60 תומכי חזבאללה וכי "הארגון הערבי-שיעי משמש כנקודת מפגש למוסלמים שיעיים בברמן, בעיקר אלה שבלבנון".
המסמך לא צטט את כמות הכספים שהועברו מתומכי חזבאללה בברמן לתומכי הארגון בלבנון. כמו כן, לא ברור האם גרמניה עוסקת כיום בפעולות מימון נגד טרור, שמסכנות את זרם החיזבאללה בברמן וברחבי גרמניה.

ארגון חזבאללה. צילום: רויטרס
ארגון חזבאללה. צילום: רויטרס

"הכנסים במרכז הקהילתי מביאים אליהם כמות תומכים גדולה, אפילו של 800 איש", כך סיפרו אנשי המודיעין על המבנה הארגוני של המרכז. באתר האינטרנט של "אל-מוסטפא" מוצגות תמונות של חדרי הלימוד וחדרי האירועים המרווחים. תמונה באתר מציגה לפחות 10 ילדים צעירים לבושים בלבוש צבאי של חיזבאללה בצבעי ירוק וצהוב הקשורים למיליציה הלבנונית, תוך הצגת דגל חזבאללה, אשר הלוגו שלו מתאר זרוע מורמת שאוחזת ברובה סער.
 
כ -950 פעילי חזבאללה מגייסים חברים חדשים וכספים עבור הארגון, כך על פי דיווחי מודיעין גרמניים מ -2017. מדו"ח המודיעין של ברמן עלה כי פעילויות נוספות של מרכז "אל-מוסטפא" כוללות השתתפות באירועים ובהפגנות. על פי הדו"ח, "כמו בכל שנה, השתתפו בהפגנה האנטי-ישראלית של 'יום ירושלים הבינלאומי' ב -23 ביוני 2017, בברלין, אוהדי ותומכי חיזבאללה מרחבי גרמניה. גם החברים מהמרכז בברמן משתתפים באופן קבוע ביום אל-קודס".
ברמן נחשב למעוז של פעילי BDS, וראש העיר, Carsten Sieling, לא פעל כפי שפעלו ראשי הערים במינכן, ברלין ופרנקפורט, אשר אסרו על השימוש בחללים עירוניים וסיפקו כספים לקבוצות BDS. כמו כן יצוין, כי לא ברור האם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תנקוט פעולה נגד פעילות ארגון חזבאללה בארצה.  ממשלת ארה"ב דרשה מממשלת מרקל לאסור על כל פעילות של ארגון הטרור בגרמניה.