חוויאר סולנה, לשעבר שר החוץ של האיחוד האירופי ומזכ"ל נאט"ו, קיבל סירוב כניסה לארצות הברית בעקבות ביקורו באיראן. העיתון הספרדי "אל פאיס" דיווח כי הבכיר הספרדי היה בדרכו לנאום במכון בוושינגטון הבירה, אולם מערכת הטיסות האלקטרונית דחתה את בקשתו של סולנה בשל מספר ביקורים לאחרונה ברפובליקה האסלאמית. 



איראן הינה אחת משבע המדינות אשר הנשיא טראמפ, באחת מהחלטותיו הראשונות, בחר שלא לאשר כניסה מתוכן לשטחה של ארצות הברית. הנשיא טראמפ נימק זאת מטעמי ביטחון המדינה. סולנה, כאמור, היה מבכירי נושאי ונותני המשא ומתן עם בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015.



סולנה עצמו התראיין לערוץ הטלוויזיה הספרדי ואמר כי זו החלטה רעה ומאוד לא יעילה, בהתחשב בעובדה שיש לבקר במדינות הללו, על מנת להמשיך את הדיונים עימם. הוא הביע תקווה למציאת פתרון לנושא בקרוב.



במכון בוושינגטון שבו הוזמן לנאום הביעו אכזבה מאי הגעתו של חוויאר סולנה ובעקבות כך מביטול הנאום. הם אף הדגישו כי מדובר באחד החברים הגדולים ביותר שיש לאמריקה וכי עליה לשמור על ידידיה. ניתן אף לציין כי מדובר בהחלטה מדהימה כחודש לאחר החלטתו של הנשיא טראמפ לסגת מן ההסכם עם אירן ולהחיל עליה סנקציות מחודשות, הכוללת גופים ואנשים שונים.