בית המשפט העליון בארצות הברית אישר היום (שלישי) את צו ההגירה שהוציא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה, שבמסגרתו נאסרה כניסתם של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארה"ב. בית המשפט העליון קבע כי הצו לא מהווה אפליה לא חוקית של מוסלמים. כזכור, עם כניסת הנשיא טראמפ לתפקידו, הוא חתם על צו האוסר על אזרחים מאיראן, עיראק, סודן, סוריה, לוב, תימן וסומליה להיכנס לארצות הברית, אך בהמשך הסיר את עיראק וסודן מהרשימה לאחר שנוכח שהן נלחמות בטרור, וגם אישר למחזיקי כרטיס "גרין קארד" ממדינות אלה להיכנס לארה"ב.



עם קבלת הצו, מאות אלפי אזרחים אמריקאים יצאו לרחובות ארצות הברית כדי למחות נגד ההחלטה, ובתי משפט רבים במדינות רבות בארצות הברית ביטלו  את הצו, תוך שהם טוענים כי הוא מופר את איסור האפליה על רקע דתי, כפי שהוא מופיע בחוקת ארה"ב, קביעה שבית המשפט העליון כאמור הפך. החלטת בית המשפט העליון, שתאפשר לקיים את הצו למרות פסילתו בעבר התקבלה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה, על פי חלוקת השופטים השמרנים מול הליברלים שמתקיימת בבית המשפט העליון.



בתגובה להחלטת בית המשפט העליון, מצייץ הנשיא: "בית המשפט העליון קיבל את איסור הכניסה של טראמפ, וואו". לאחר מכן הוסיף טראמפ כי "זהו רגע של ניצחון גדול לציבור האמריקאי ולחוקה, ההחלטה מוכיחה שצדקתי, לאחר חודשים של פרשנות היסטרית מצד התקשורת והפוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית שמסרבים לעשות את מה שצריך כדי לשמור על גבולותינו ועל המדינה שלנו".