לאחר שביקר בירושלים ותל אביב, הנסיך וויליאם הגיע היום לביקור רשמי ברמאללה ברשות הפלסטינית. בפגישתו עם הנסיך הבריטי, אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי הפלסטינים רציניים בכוונתם להגיע לשלום עם ישראל ולקיומן של שתי המדינות בביטחון וביציבות בגבולות ה-4 ביוני 1967. "אנו רוצים להשיג את השלום באמצעות משא ומתן, ועמדתנו זו לא השתנתה במשך תקופה ארוכה". 



עוד הוא אמר כי הפלסטינים "מחויבים למלחמה בטרור, ברמה המקומית, הערבית והבינלאומית, ולשם כך אנו מקיימים קשרים עם כל מדינות עולם בסוגיה זו". אבו מאזן הביע את תקוותו כי הביקור הבא של הנסיך יהיה לאחר שהעם הפלסטיני כבר ישיג את עצמאותו, ואמר כי הוא מאמין שהביקור יביא לחיזוק הקשרים בין העמים הפלסטיני והבריטי. "אנו זקוקים תמיד לתמיכת העם הבריטי עבור קידום העניין הפלסטיני הצודק", הוסיף אבו-מאזן.



הנסיך וויליאם ואבו מאזן. צילום: רויטרס



הנסיך נחת שלשום בישראל, ואמש הספיק לבקר ביד ושם בירושלים, נפגש עם נשיא המדינה רובי ריבלין, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיחק כדורגל עם ילדים יהודים וערבים במפגש דו קיום, והשתתף באירוע בבית השגריר הבריטי ברמת גן, שם נאם מול כלי התקשורת וסיפר על יומו הראשון בתל אביב ובירושלים: "טעמתי קצת מתל אביב ומהצעירים המוצלחים שבה. היופי וחוף הים שלה. עיר יפהפיה". 



היום פגש וויליאם את זוכת האירוויזיון נטע ברזילי בשדרה תל אביבית, שהייתה מוקפת במאות אנשים שצילמו והתרגשו מהאירוע. בהמשך הם עצרו בדוכן בשדרה, שתו ואכלו, וניהלו שיחה קולחת, עם חיוכים וצחקוקים שנשמעו למרחק. הפגישה בין השניים לא הותירה אפילו את בית המלוכה אדיש, ובציוץ בעמוד הטוויטר הרשמי של הארמון נכתב: "כפרה עליכם".