ארצות הברית ורוסיה סיכמו על קיום פסגה בין דונלד טראמפ לוולדימיר פוטין, כך מסר היום (רביעי) הקרמלין. פרטי הפגישה טרם דווחו ויחשפו רק מחר. קיום הפסגה הוסכם במהלך ביקורו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, במוסקבה, במהלכה נפגש היום עם הנשיא פוטין. עוזרו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושקוב, אמר כי הפסגה תיערך במדינה שלישית הנוחה לשני הצדדים וכי עדיין דרושים עוד מספר שבועות כדי להכין אותה. לדבריו, שני האישים דנו בסדר היום המפורט של הפסגה. 

על פי הקרמלין, פוטין ובולטון דנו באפשרות של הצהרה משותפת של שני המנהיגים על שיפור היחסים בין המדינות והביטחון הבינלאומי. עוד נמסר ממשכנו של נשיא רוסיה, כי לפסגה יש "חשיבות עצומה לעולם".

במהלך הפגישה בין פוטין לבולטון, אמר הנשיא הרוסי לאורחו כי ביקורו "מעלה תקווה לחידוש מלא של מערכת היחסים" בין המדינות. הנשיא הרוסי הוסיף כי היחסים "לא נמצאים במצב הכי טוב". בולטון אמר בתחילת הפגישה כי הוא "מצפה לדיונים ולשיפור היחסים בין שתי המדינות". 

קודם לפגישה עם פוטין נפגש בולטון עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ועל פי משרד החוץ במסוקבה, השניים דנו, בין השאר, במצב באוקראינה ובסוריה.
 
הפסגה האפשרית בין טראמפ ופוטין צפויה להתקיים באמצע יולי כאשר הנשיא האמריקאי ייסע לאירופה להשתתף בוועידת נאט"ו בבריסל. לפי דיווחים, וינה והלסינקי הן יעדים אפשריים לקיום הפגישה. היחסים בין וושינגטון ומוסקבה הידרדרו בשנים האחרונות, בעקבות הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים באוקראינה, וקביעת קהילת המודיעין האמריקאית כי מוסקבה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות ב-2016. 

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

 
כזכור, באפריל הורה טראמפ על תקיפה נגד משטר אסד, בעקבות מתקפה כימית שביצע במדינה. הנשיא האמריקאי ביקר בחריפות את רוסיה בעקבות איומה להפיל טילים אמריקאים שישוגרו לעבר בעלת בריתה סוריה. "רוסיה נשבעת ליירט את כל הטילים שישוגרו לעבר סוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יבואו, חדשים ו'חכמים'", צייץ טראמפ. "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה רוצחת בגז שהורג את בני עמו ונהנה מזה". 


בציוץ נוסף כתב טראמפ: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מאי פעם, כולל בזמן המלחמה הקרה. אין לכך סיבה. רוסיה צריכה שנעזור לה בכלכלה שלה, דבר שיהיה קל מאוד לעשות ואנחנו צריכים שכל האומות יעבדו יחד. לעצור את מירוץ החימוש".