שופט בית המשפט העליון האמריקאי אנתוני קנדי אמר הערב (רביעי) כי הוא מתכנן לפרוש לאחר שלושה עשורים בגוף, צעד המאפשר לנשיא דונלד טראמפ למנות שופט עליון נוסף. קנדי בן ה-81 מונה לבית המשפט העליון על ידי הנשיא לשעבר רונלד רייגן ב-1988. "זה היה כבוד וזכות לשרת את ארצנו בבית המשפט הפדרלי במשך 43 שנים, 30 מתוכן בבית המשפט העליון", מסר קנדי.
פרישתו של קנדי תיכנס לתוקף ב-31 ביולי. הוא אמר כי החלטתו מונעת מרצון לבלות יותר זמן עם משפחתו. השופט נחשב לשמרן מסורתי שלעתים הצטרף לארבעת השופטים הליברליים בו בפסיקות מכריעות. ביום שלישי, קנדי הצטרף לארבעת השופטים השמרנים הנוספים והעניק לטראמפ ניצחון משפטי ענק כאשר אישרו את צו ההגירה של הנשיא כלפי אזרחים ממספר מדינות שרובן מוסלמיות. 

"אני מקווה שנמצא מישהו מעולה כמוהו", אמר טראמפ, שהוסיף כי קנדי הוא "אדם מדהים" עם "לב גדול". טראמפ כבר הותיר חותם על בית המשפט העליון, והשיב בו את הרוב השמרני, עם מינויו של השופט העליון ניל גורסאץ' ב-2017. בעוד שהחלפת קנדי לא תשנה את האיזון האידאולוגי המספרי בבית המשפט, הנשיא יוכל למנות שופט שמרן יותר מקנדי שיצדד פחות בליברלים בפסיקות. הרפובליקנים, שמחזיקים ברוב בקונגרס, יוכלו כעת לאשר את מינויו של טראמפ לבית המשפט.



דונלד טראמפ. צילום: AFP
דונלד טראמפ. צילום: AFP