עיתון אל-חיאת מדווח היום (חמישי) מפי מקור דיפלומטי מערבי, כי מדיניותה החדשה של ארצות-הברית בסוריה חותרת ליציאה איראנית מכל שטחי המדינה. לפי הדיווח, האמריקאים יעמידו דרישה בסיסית זו במוקד פסגת טראמפ-פוטין, שייתכן ותתקיים ב-15 ביולי. על-פי המקור, האמריקנים סבורים כי מוסקבה לא תהיה מוכנה לשלם מחיר יקר עבור השארת הנוכחות האיראנית בסוריה.



לאחר נסיגת איראן מסוריה, תהיה ארצות-הברית נכונה לדון בכל עניין, כולל באפשרות של הישארות אסד בשלטון ואף השבת כל השטחים עליהם השתלטו כוחות האופוזיציה במהלך המלחמה לידיו. לפי המקור, משמעות העמדה האמריקאית בין היתר היא "אור ירוק אמריקאי לישראל לתקוף את הנוכחות האיראנית בכל מקום שהוא [בסוריה] ובכל צורותיה של נוכחות זו". המקור התייחס גם לסוגיית הסנקציות על איראן, ואמר המקור כי "מדיניות הממשל הנוכחי היא לחנוק את איראן"


כמו-כן, אמר המקור כי הממשל האמריקני שואף לחזק את תפקיד המתווך של שליח האו"ם סטפן דה-מיסטורה ולקדם את השיחות בג'נבה במטרה להוביל לסיום המלחמה בסוריה. עוד דווח כי ארצות-הברית ורוסיה נחושות לפרק מנשקן את הקבוצות החמושות בדרום סוריה, או לפחות את הקיצוניות שבהן – אל-נוסרה וצבא ח'אלד בן אל-וליד המזוהה עם דאעש. דבר זה עולה בקנה אחד עם הימנעותה של ארצות הברית ממימוש אזהרותיה כלפי המשטר הסורי מלפני כחודש שלא יפר את הסכם אי-ההסלמה בדרום סוריה, עליו חתמו ארצות-הברית, סוריה וירדן לפני כשנה.

בימים האחרונים עורך צבא סוריה מבצע להשתלטות על דרום המדינה בגיבוי ובסיוע מצד רוסיה, ובדיון שנערך אמש במועצת הביטחון קראו חברות המועצה המערביות לרוסיה לעצור את המתקפה ולמלא אחר ההסכם. המתקפה הביאה לגל עקורים נוסף של כחמישים אלף איש עד כה, וירדן הודיעה כי לא תמנע את כניסתם של פליטים סורים על אלו שהיא מארחת כיום. דה-מיסטורה הביע חשש משחזורם של תרחישי חלב והר'וטה המזרחית באזור דרעא שבדרום סוריה.