מתקפה קטלנית: חמישה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בתקרית ירי שאירעה אתמול בערב במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, שבמדינת מרילנד שבארצות הברית. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שישי) בשיתוף השריף המקומי נמסרו שמות ההרוגים באירוע: רוב הייאסן, ג'ראלד פישמן, ונדי וינטרס, רבקה סמית' וג'ון מקנמרה. ווינטר הייתה עורכת, מקנמרה היה כתב, פישמן היה עורך, סמית' היתה עוזרת במכירות והייאסן היה עוזר עורך וכותב טורים. המשטרה אישרה כי היורה הוא ג'רוד רמוס בן ה-39 וכי במערכת העיתון נמצא מטען חבלה מאולתר.
עוד נמסר כי רמוס, שביצע את הירי במערכת של אחד העיתונים הוותיקים בארצות הברית, שהחל לצאת לאור ב-1884, נעצר בזירת האירוע ונמצא בחקירה. הוא אינו משתף פעולה עם החוקרים ולכן המניע עדיין לא ידוע. עם זאת, ייתכן כי המניע קשור לתביעות שהגיש נגד מערכת העיתון בשנת 2012, ונדחו על ידי בית המשפט. בנוסף, פורסם במסיבת העיתונאים כי נבדק הקשר בין האירוע הקטלני ובין איומים קודמים שקיבלו במערכת, והחוקרים אישרו כי המתקפה של רמוס כוונה בפירוש נגד העיתון.

רמוס. צילום: רויטרס


זירת האירוע. צילום: רויטרס


זירת האירוע. צילום: רויטרס


כמו כן, מספר שעות לאחר האירוע משטרת ניו יורק הורתה על הצבת שוטרים ואנשי הכוח המיוחד למניעת טרור, סמוך למערכות התקשורת הגדולות בעיר. על פי המשטרה, הסיבה להחלטה אינה איום קונקרטי, אלא רצון לנקוט בפעולות מנע.

שוטרים מול מערכת הניו יורק טיימס. צילום: רויטרס


הירי החל בשעה 14:30 שעון ארצות הברית, ועל פי הדיווחים כוחות הביטחון, בהם סוכני הרשות לפיקוח על נשק וסמים, הגיעו למקום בתוך כ-60 שניות. הכוחות השונים בעיר תרגלו תרחיש דומה בשבוע שעבר, וייתכן שהגעתם המהירה הצילה חיים של אנשים נוספים. עם זאת, עדיין לא ברור האם רמוס הפסיק לירות בעת שהבחין בשוטרים, או לפני כן.


 
עדי ראייה סיפרו לחוקרים כי רמוס החל לירות באמצעות רובה ציד וכעבור פרק זמן מסוים הפסיק, מסיבה לא ברורה. עוד טענו כי הוא לא התנגד למעצר וכי השוטרים שהגיעו למקום לא נאלצו לשלוף נשקים. פיל דייוויס, כתב המשטרה של העיתון צייץ על ההתרחשויות בחשבון הטוויטר שלו: "אדם בודד יורה באנשים רבים במשרד שלי, כמה מהם מתים". 
העיתונאי הסביר מאוחר יותר בראיון: "אני משמש ככתב לענייני משטרה וכותב על אירועים מהסוג הזה כל הזמן. קשה לי להסביר עד כמה זה לא קל לחוות אירוע כזה בעצמך, כשאתה מסתתר מתחת לשולחן ומרגיש חסר אונים". עם זאת, עיתונאי אחר צייץ: "יכול להבטיח לכם דבר אחד - אנחנו עומדים לסיים ולשלוח את הגיליון של מחר להדפסה".
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ליבי ומחשבותי עם הקורבנות ובני משפחותיהם. תודה לכל המגיבים הראשונים שהגיעו לסייע ועדיין נמצאים בזירת האירוע".