לפחות ארבעה מפגינים נהרגו בדרום מערב איראן מאש כוחות הביטחון, כך דיווחה הלילה (ראשון) רשת "אל ערבייה". על פי דיווחים מאיראן בעיר מחמרה נערכו עימותים יום שני ברציפות בין המפגינים לאנשי כוחות הביטחון של משמרות המהפכה, עקב מחסור במים והמצב הכלכלי המתדרדר, כך לפי טענת התושבים המקומיים. בסרטונים המתעדים את האירועים נשמע ירי שמבוצע אל עבר המפגינים, הנסים על נפשם. 






במהלך השבוע שעבר נמשכו ההפגנות בבזאר הגדול בטהרן, שכללו גם את סוחרי התכשיטים והזהב. בתי העסק לא נפתחו, והמפגינים קראו לסוחרים שפתחו את עסקיהם להשביתם. גורמי אופוזיציה באיראן דיווחו כי הסוחרים צעקו "אל תפחדו, אנחנו יחד". המחאה החלה על רקע צניחת שער הריאל האיראני, לשפל חסר תקדים. 



המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, יצא ביום רביעי האחרון נגד המפגינים בטהרן. "מערכת המשפט באיראן צריכה להתעמת עם אלה המפריעים לביטחון הכלכלי של הרפובליקה האסלאמית", נכתב באתר הרשמי של חמינאי. "האווירה בעבודה, החיים והפרנסה חייבים להיות בטוחים", אמר האייתוללה בפגישה עם גורמים במערכת המשפט.

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס להפגנות והבטיח כי מדינתו תצליח להתמודד עם הלחץ הכלכלי שמפעילה ארה"ב ועם הסנקציות המחודשות שהוטלו על טהרן לאחר פרישת טראמפ מהסכם הגרעין.