אלפי תושבים מקומיים ותיירים טיפסו היום (ראשון) על הר ברומו שבאינדונזיה עבור טקס דתי שבמהלכו הם השליכו מנחות לעבר מכתש אפוף עשן בהר הגעש הפעיל. בכל שנה, בני שבט הטנגר נאספים מכל רחבי האיזור ההררי על מנת להשליך פירות, ירקות, פרחים, ואפילו בעלי חיים כמו כבשים ותרנגולות לתוך המכתש של הר ברומו, כחלק מפסטיבל בשם "ידנאייה קסאדה".
כפריים אחרים, שאינם בני שבט הטנגר, ניסו לתפוס את המנחות באמצעות רשתות לפני שהן נעלמו לתוך תימרות העשן. זהו טכנית לא חלק מהטקס אלא נובע מרצון כלכלי לא לבזבז משאבים יקרים. מקורו של הפסטיבל, שאורך כחודש, באגדה מהמאה ה-15 על הנסיכה רורו אנטנג ובעלה ג'וקו סגר מממלכת מאג'פאהיט. 

לאחר שנים של חוסר פוריות, בני הזוג התחננו בפני האלים לעזרה. תפילתם נענתה והובטחו להם 25 ילדים, אך בתנאי שיסכימו להשליך את בנם הצעיר ביותר על ידי השלכתו להר ברומו. לפי האגדה, הבן הצעיר קפץ מרצונו להר הגעש על מנת להבטיח את שגשוגו של שבט הטנגר.

הטקס בהר הגעש ברומו שבאינדונזיה. צילום: AFP
הטקס בהר הגעש ברומו שבאינדונזיה. צילום: AFP
 

מסורת הקרבת הקורבנות נמשכת עד היום - למרות שני השבט מקריבים את היבול והמקנה שלהם במקום בני אדם. רקדנים בתלבושות מסורתיות ותיירים קמו לפני עלות השחר על מנת להשתתף בטקס השנה. קהלים גדולים התאספו בהר ברומו בשנים האחרונות לאחר שהממשל המקומי קידם את הפסטיבל כאירוע תיירותי. מבקרים מחו"ל הצטרפו למטיילים מרחבי אינדונזיה בפסגת ההר, והשליכו לתוכו מטבעות למזל טוב. 

 


הטקס בהר הגעש ברומו שבאינדונזיה. צילום: AFP
הטקס בהר הגעש ברומו שבאינדונזיה. צילום: AFP